آیا می‌خواهید پروپوزال‌ فروش بهتری بنویسید؟

پروپوزال فروش

پروپوزال‌های فروش، چه آن‌ها را دوست داشته باشید و چه از آن‌ها متنفر باشید، بخش جدایی ‌ناپذیر از هر معامله‌ی موفق هستند. در واقع پروپوزال‌ها وقتی به درستی نوشته شوند باعث به انجام رسیدن فروش می‌شوند. در این‌جا ۵ مورد برای کمک به نوشتن پروپوزال‌ها آورده شده است. بیشتر فروشندگان کاملا روی چشم‌انداز پروپوزال فروش تمرکز می‌کنند. این سند اغلب شامل ویژگی‌های اساسی و مزایای محصول است. اما چه چیزی در چشم‌انداز مورد نیاز است؟

 

به جای تمرکز بر روی محصولی که ارائه می‌کنید پروپوزال شما باید روی مشکلات کلیدی که می‌خواهید آن‌ها را حل کنید تمرکز کند. به طور کلی بخش شروع پروپوزال فروش را باید به چالش‌هایی که می‌خواهید بر آن‌ها غلبه کنید اختصاص دهید. برخی از فروشندگان در چشم‌انداز تماما روی چیزی که می‌خواهند ارائه کنند تمرکز می‌کنند، این استراتژی ارزش واقعی فروش را نشان نمی‌دهد. چشم‌انداز به تحویل پرداخت نمی‌کند، از پروپوزال‌تان به عنوان یک پلت‌فرم برای تشریح نتایج و خروجی‌ها استفاده کنید. شما می‌توانید تحویل را در مراحل بعدی توصیف کنید. زیاد به جزئیات نپردازید و بیشتر روی اهداف تمرکز کنید. اکثر پروپوزال‌ها بیش از حد طولانی هستند و در چند صفحه نوشته می‌شوند، افراد معمولا پروپوزال‌های خلاصه را ترجیج می‌دهند. راه‌حل این مشکل ساده است، آن را در یک یا دو صفحه بنویسید و اطلاعات مهم را در آن بگنجانید. پروپوزال‌های کوتاه شده باید مفید و مختصر باشند و فقط قسمت‌هایی از چشم‌انداز که مهم هستند را ذکر کنید. بر مواردی که منجر به انجام شدن فروش می‌شوند تمرکز کنید.

 

بیشتر پروپوزال‌ها فقط یک گزینه یا یک راه‌حل ارائه می‌دهند. به جای ارائه‌ی تنها یک گزینه برای تصمیم‌گیری، گزینه‌های متعددی را در نظر بگیرید. این کار باعث می‌شود که شما به عنوان یک رقیب برای خودتان باشید و خریدار به دنبال گزینه‌های جایگزین از دیگر فروشندگان نباشد. به سادگی با اضافه کردن یک قسمت به پائین پروپوزال آن را تبدیل به قرارداد بکنید. در حالت ایده‌آل پروپوزال‌ها تبدیل به سند قرارداد معامله خواهد شد. با این روش ها شما می‌توانید معاملات بهتر و بیشتری را انجام دهید.

شاید به این مطالب هم علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

80 + = 86