اعتراف‌های یک تبلیغاتچی

اعتراف تبلیغات اگیلوی

در سال ۱۹۴۸، سه سال پس از پایان جنگ جهانی دوم دیوید اگیلوی، یک مهاجر ۳۹ ساله انگلیسی که کمترین تجربه‌ای در دنیای تبلیغات نداشت، مغازه‌ای در خیابان مدیسون نیویورک گشود. خودش می‌گوید: “آکسفورد را رها کردم، مدتی در پاریس سرآشپز بودم، بعد فروشنده دوره‌گرد شدم و اندکی بعد به خدمات اجتماعی روی آوردم. مدتی در کنار دکتر گالوپ به کارهای تحقیقاتی پرداختم و پس از آن به نوشتن آگهی‌ها و شعارهای تبلیغاتی مشغول شدم.” اما در فاصله ۵ سال او توانست به شخصیت برجسته خیابان مدیسون تبدیل شود و بعدها لقب “ سلطان خیابان مدیسون ” را به خود اختصاص دهد.

این کتاب که به چهارده زبان دنیا ترجمه‌شده و میلیون‌ها نسخه از آن در سرتاسر دنیا به فروش رفته، بهترین، قابل‌فهم‌ترین و جالب‌ترین کتاب در زمینه تبلیغات است، یک عصاره جادویی از یادگیری و درایت.

کتاب با پیشینه‌ای از دوران کودکی اگیلوی آغاز می‌شود و سپس به مهم‌ترین سرفصل‌های دنیای تبلیغات می‌پردازد.

او از تجربه خودش می‌گوید و برای ساختن بهترین کمپین‌ها و موفق‌ترین آژانس‌های تبلیغاتی، تکنیک‌هایی را با شما در میان می‌گذارد، شگردهایی از برترین کارهایی که خلق کرده.

خواندن اعتراف‌های یک تبلیغاتچی که کارش را با رویای بزرگی آغاز کرد، بی‌شک برای تمام کسانی که حرفه تبلیغات را انتخاب کرده‌اند، الهام‌بخش، جالب و به یادمانی خواهد بود.

نام کتاب: اعتراف‌های یک تبلیغاتچی

نویسنده: دیوید اگیلوی

مترجم: رویا گذشتی

انتشارات: سیته

شاید به این مطالب هم علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

78 + = 88