دل نوشته ای در شماره ۳۳۸ مجله موفقیت

کمیل غفورمحسنی به مناسبت نوزدهمین سالروز انتشار مجله موفقیت دل نوشته ای در خصوص کلید موفقیت در شماره ۳۳۸ مجله موفقیت منتشر نمود.

 

تقریبا همه ما به یک میزان درباره موفقیت اطلاعات داریم، اما چرا تا این حد نتایج متفاوت است؟

موفقیت متعلق به اقلیت کوچکی است که کمی بیشتر از اکثریت مردم پافشاری می کنند و دوام می آورند. ورزشکاران زمانی عضلاتشان رشد می کند که تحمل فشار طاقت فرسا می شود، آنها تمرین می کنند تا عضلاتشان خسته شود ولی دقیقا همان لحظات آخر است که عضلات رشد می کنند. این تنها دلیل موفقیت نیست. مطمئن باشید که همه افراد موفق در لحظاتی ناامید و خسته شده اند، دقیقا در همان لحظات بجای رها کردن و چسبیدن به یک هدف خوب دیگر، به هدف قبلی خود متعهد مانده اند و نتایج عالی گرفته اند. مایکل شوماخر راننده مشهور فرمول ۱ که بیشترین قهرمانی را در کارنامه خود دارد دلیل موفقیتش را اینگونه توصیف می کند “وقتی سر پیچ‌ها بقیه‌ی رانندگان ترمز می‌کردند من پایم را روی پدال گاز فشار می‌دادم”. افراد موفق جسارت دارند و در لحظاتی که دیگران ناامید می شوند ادامه دهند. آنها کارهایی را که در راستای هدفشان نیست را قربانی هدف بزرگ خود می کنند.

مشکل اکثر افراد این است که به خاطر اینکه اهداف خوبی در ذهن دارند و استعداد رسیدن به آنها را در خود می بینند، به جای تمرکز روی مهمترین و اصلی ترین هدف با بروز مشکل و سخت شدن شرایط از آن دست می کشند و به هدف خوب بعدی می چسبند و باز این چرخه تکرار می شود. چرا می گویم کار خوب و درست را رها نکنید؟ چون شما در هر کار اگر استمرار و استقامت داشته باشید مثل صف یک فروشگاه آرام آرام به اول صف می رسید. اما اگر با دیدن فرصت جدید از این شاخه به آن شاخه بپریم مثل این است که بین چند صف در رفت و آمد باشیم، بعید است به زودی به صندوق برسیم. هرگز به “همین کافی است” بسنده نکنید، تلاش کنید در کار خود بهترین شوید!

لطفا همین الان فکر کنید و تصمیم بگیرید، بعداً فراموش می کنید!

شاید به این مطالب هم علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

94 − 93 =