مقاله در شماره ۳۳۱ مجله موفقیت

کمیل غفورمحسنی با مقاله کاربردی جدیدی با موضوع “چگونه با ۳ تکنیک، تبلیغات موثر بسازیم؟” در نیمه اول مرداد، شماره ۳۳۱ مجله موفقیت منتشر کرد.

 

همه ما دوست داریم اگر تبلیغی انجام می‌دهیم، بیشترین تأثیر ممکن را روی مخاطبین داشته باشیم. حتی در زندگی روزمره خود می‌خواهیم بهتر و آسان‌تر اهدافمان را به ثمر برسانیم. در اینجا به بیان ۳ روش ساده و کاربردی می‌پردازیم که باعث می‌شود مشتریان رفتاری که ما می‌خواهیم را از خود نشان دهند؛ یعنی فروش بیشتر در تبلیغات داشته باشیم.

۱- با استفاده از ضدتبلیغ، نقص‌ها را برجسته کنید!

بر کسی پوشیده نیست که مشتریان تمایل دارند به ادعاهای بازاریابان شک کنند. بنابراین نیاز به کسب اعتبار دارید. یک راه برای افزایش اعتبار اشاره به نقطه‌ضعف محصول خود به شکلی زیرکانه است! من ترجیح می‌دهم از این تکنیک با نام اسب تروا یاد کنم چراکه در ظاهر بازی را می‌بازید ولی درنهایت فرد را غافل‌گیر می‌کنید و برنده می‌شوید.

شاید بتوان اولین ضدتبلیغ تجاری را مربوط به تبلیغات شرکت فولکس‌واگن با نام “لیمو” دانست. در سال ۱۹۶۱ این شرکت آلمانی بازار آمریکا را مورد هدف قرار داد. در فرهنگ آمریکا “لیمو” را اصطلاحاً به چیزهای گندیده و خراب می‌گویند و در مورد ماشین‌های پرخرج بکار می‌رود. در آگهی تمام صفحه فولکس‌واگن یک ماشین مدل بیتل نمایش داده ‌شده است و در زیر آن کلمه “لیمو” با اندازه بزرگ نوشته‌ شده است. این آگهی مطمئناً نظر آمریکایی‌ها را جلب می‌کند چراکه فولکس‌واگن به ماشین خود لیمو (یعنی پرخرج و پر تعمیر) گفته است.

برای مطالعه این مقاله به صفحه ۱۴ و ۱۵ شماره ۳۳۱ مجله موفقیت مراجعه نمایید.

 

ارسال دیدگاه

− 7 = 2