راه اندازی کسب و کار اینترنتی

کسب درآمد اینترنتی

چندین سال پیش زمانی که اولین کسب و کار اینترنتی خودم را شروع کردم، افکار رویایی داشتم و فکر می کردم به محض ساخت یک سایت شروع به کسب درآمد اینترنتی می کنم. بعد از چندین ماه اتفاقاتی که انتظارش را داشتم نیفتاد و من انگیزه ام را به تدریج از دست دادم و آنرا رها کردم.

اما بعد از آن شروع به کار دیگری کردم که باعث شد شرکتی خارجی بخواهد برای ادامه همکاری ، درآمد کارم را به صورت دلاری به حساب ارزی آنلاین پرداخت کند… می توانید شرح کامل داستان سود آور راه اندازی کسب و کار اینترنتی ام را دانلود کنید. من نیاز به حساب ارزی داشتم و کسی نتوانست به طرز مناسبی به من و بقیه افرادی که در جستجوی این خدمات بودند کمک کند. در نهایت من توانستم مشکلم را حل کنم و به این نتیجه رسیدم که این نیازی است که خیلی ها دارند و من می توانم با حل این مشکل برای دیگران درآمد اینترنتی داشته باشم. پس اولین گام پیدا کردن یک نیاز است. (در جلسه سوم دوره mba درباره نیاز و راه های شناخت بازار بصورت کاربردی با مثال توضیح داده شده است)

 

حالا که نیاز مشخص است باید محاسباتی انجام دهیم که آیا این کسب و کار ارزش سرمایه گذاری زمانی و مالی را دارد؟

من در شروع به طور تقریبی محاسبه کردم که اگر ماهانه ۱۰ فروش داشته باشم درآمد یک کارمند را خواهم داشت پس کافی بود تلاشم را بکنم و به ماهانه ۵ مشتری برسم. نکته دیگر این بود که چقدر طول می کشید به ماهانه ۱۰ مشتری برسم؟ هر کسب و کاری به لحاظ میزان تقاضای مشتریان با هم تفاوت دارد. قطعا میزان تقاضا و بازدیدکننده در سایت فروش جزوات کنکور یا لوازم خانگی و… بسیار بیشتر از وبسایتی است که می خواهد مشتریان احتمالی دستگاه های صنعتی برای خط تولید خاصی را جذب کند. پس باید دانست که توقع از میزان بازدید از سایت و تعداد فروش ماهانه معقول و واقع گرایانه باشد.

 

زمان را برای پیشرفت کسب و کار اینترنتی تان هدر ندهید!

اگر شما تجربه و دانش کافی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی را ندارید باید بدانید که در این مسیر موانع و ناهمواری های زیادی خواهید دید اما شما تصمیم گرفته اید که موفق شوید و حاضرید تمام تلاش تان را کنید که به اهداف تان برسید. خوشبختانه اگر واقعا خواهان موفقیت باشید هیچ چیز و هیچ کس نمی تواند جلوی شما را بگیرد. اشتباهی که بسیاری از افراد مرتکب می شوند در نظر نگرفتن هزینه زمانی هر کار است. فاصله شروع اولین کار ناموفق تا اولین کار موفق من حدود یکسال و سه ماه شد. بعد از مدتی درآمد ماهانه من چند برابر یک کارمند معمولی شد، اگر می توانستم از راه شرکت در دوره آموزشی یا محصولات آموزشی ، تجربه و نکات ارزشمند کسی را که زودتر از من این مسیر را طی کرده و تخصص اش کسب و کار اینترنتی است را یاد بگیرم آنگاه آن ۱۵ ماه زمان را هدر نمی دادم. یا حداقل بسیار از نظر تجربه و دانش و چه از نظر درآمد جلو بودم.

 

با این وجود اگر شما تجربه کسب و کار اینترنتی داشته اید، مطمئنا این تجربه بسیار ارزشمند است و درآینده دید بسیار بهتری برای پیشرفت به شما می دهد.

 

اولین گام مهم برای کسب درآمد اینترنتی از سایت تان

وقتی شما کسب و کار اینترنتی تان را شروع می کنید باید از قبل و یا در حین کار با ابزارها و روشهایی که به افزایش درآمد شما کمک می کند آشنا شوید. برای کسب درآمد اینترنتی شما به اولین چیزی که نیاز دارید ایجاد ترافیک بازدیدکنندگان است، یعنی شما باید کارهایی انجام دهید که افرادی خارج از محیط سایت به داخل سایت بیایند. چندین راه برای جذب کاربران وجود دارد، اینکار را می توان از راه های آفلاین یا آنلاین انجام دهید. آفلاین (غیر اینترنتی) : ممکن است شما با پخش کردن تراکت و کاغذ های تبلیغاتی افرادی را به سایتتان هدایت کنید، یا روی کارت ویزیت خود سایتتان را معرفی کنید و… . آنلاین (اینترنتی): شاید شما بخواهید از طریق تبلیغات رایگان اینترنتی در سایت های مختلف مثل ایستگاه و… افراد را به سایت تان هدایت کنید و یا می خواهید هزینه کنید و با انجام تبلیغات متنی یا بنری در سایت های مختلف افراد را به سایتتان هدایت کنید.

 

نوشتن متن های مناسب و اثر گذار در تبلیغات اینترنتی و چاپی تکنیک بسیار مهمی است که به آن خواهیم پرداخت. در اینجا به اشتباهی که با تجربه شخصی به آن رسیده ام نیز اشاره می کنم که بسیاری از افراد تازه کار زمان خودشان را با انجام تبلیغات رایگان هدر می دهند که مثلا ظرف شش ماه به ۲۰۰۰ عضو برسند، اما می توان با یک هزینه معقول و مقداری تجربه و تخصص در نوشتن متون تبلیغاتی ظرف ۲ الی ۳ روز به همان ۲۰۰۰ عضو رسید و در عوض در طول این شش ماه علاوه بر رشد بیشتر و بیشتر کسب و کار  و درآمد می توان هزینه تبلغات را نیز بدست آورد. پس پیشنهاد می کنم که زمانتان را با تبلیغات رایگان و کم نتیجه هدر ندهید.

 

سئو (SEO) زیر مجموعه ای از بازاریابی موتور جستجو (SEM)

آیا درباره SEM که مخفف Search Engine Marketing به معنی بازاریابی موتورهای جستجو است چیزی می دانید؟ در واقع واژه معروف سئو (SEO (Search Engine Optimization زیر مجموعه SEM است. الان نمی خواهیم به این تکنیک ها بپردازیم اما باید بدانیم که این روش ها برای ایجاد ترافیک موثر بسیار مناسب است. زمانی که شخصی کلیدواژه ای مرتبط با کسب و کار شما در گوگل جستجو می کند اگر شما جزو اولین نتایج جستجو باشید می تواند برای سایت شما بسیار مفید باشد. شما با این تکنیک ها می توانید ماهانه چند هزار بازدیدکننده موثر از موتورهای جستجو دریافت کنید.

[product id=”8213″]

ارسال دیدگاه

55 + = 65