۱۵ روش قدرتمند برای افزایش بازدید وب سایت

امروزه کمتر کسی است که از اهمیت داشتن وب سایت برای کسب و کار خود بی خبر باشد! داشتن وب سایت برای مشاغل مختلف، امری مهم و ضروری محسوب می شود، به خصوص در جهانی که روز به روز بیشتر به سمت پیشرفت تکنولوژی و دیجیتالی شدن امور به پیش می رویم. اما بالا بردن آمار بازدید وب سایت در گوگل موضوع دیگری است که دستیابی به آن همیشه آسان نیست!

در این مقاله، ما به شما ۱۵ روش برتر برای افزایش بازدید وب سایت در گوگل و سایر نقاط آنلاین و موتورهای جستجو را ارائه می دهیم. بنابراین، شما با به کارگیری این ۱۵ روش، می توانید به طور حرفه ای و شگفت انگیزی، بازدیدکنندگان وب سایت خود را افزایش داده، کسب و کار خود را دگرگون کرده و تجارت خود را رونق ببخشید.

اینها ۱۵ روش برتر برای بالا بردن آمار بازدید وب سایت شما هستند:

  1. صفحات وب سایت خود را برای کلمات کلیدی خاص هدف قرار دهید.
  2. صفحات وب خود را برای جستجوی گوگل، ساختاردهی کرده و آسان کنید.
  3. برای وب سایت خود، صفحات و پست های بیشتری ایجاد کنید.
  4. وارد دایرکتوری های آنلاین شوید.
  5. توسط گوگل تأیید شوید.
  6. از عناوین جذاب در وب سایت خود استفاده کنید.
  7. با اینفلوئنسرها کار کنید!
  8. محتوای با کیفیت ایجاد کنید.
  9. تصاویر خود را بهینه کنید.
  10. از Google Ads استفاده کنید.
  11. خدمات عالی به بازدیدکنندگان ارائه دهید.
  12. در شبکه های اجتماعی پست بگذارید.
  13. قابلیت اشتراک گذاری بالایی داشته باشید.
  14. از رسانه های محلی برای جذب بازدیدکننده استفاده کنید.
  15. از فرصت های کوچک استفاده کنید.

چگونه وب سایت خود را مورد توجه گوگل قرار دهیم؟

همانطور که می دانید، هنگام افزایش بازدید وب سایت شما، گوگل بزرگترین و مهم ترین موتور جستجویی است که وب سایت شما را زیر نظر گرفته و رنکینگ آن را افزایش می دهد. در ادامه به شما نحوه افزایش بازدید وب سایت خود در رتبه بندی های جستجوی مهم گوگل را توضیح خواهیم داد.

۱٫صفحات وب سایت خود را برای کلمات کلیدی خاص هدف قرار دهید.

گوگل فقط به وب سایت های خوب و باارزش توجه نشان نمی دهد! بلکه صفحاتی از هر وب سایت را که برای جستجوهای خاص مناسب ترند، را هم مشاهده می کند. استفاده از کلمات کلیدی پربازدید و با امتیاز بالا اهمیت زیادی دارد! اما فراموش نکنید که شما باید سئو وب سایت خود را نیز در نظر بگیرید. اطمینان حاصل کنید که هر صفحه از وب سایت شما به طور واضح یک موضوع خاص با کلمات کلیدی مرتبط و خاصی را هدف قرار داده است.

با این کار گوگل، این کلمات کلیدی خاص را که با تعداد مناسبی در وب سایت تکرار شده اند و برچسب های متا را به راحتی در وب سایت شما پیدا می کند. هرچه موضوع وب سایت و کلمات کلیدی شما خاص تر و هدفمندتر باشند، صفحات وب سایت شما بیشتر در صفحه اول گوگل ظاهر می شوند. در نتیجه، این امر بازدید وب سایت شما را به طور قابل توجهی افزایش می دهد.

۲٫صفحات وب سایت خود را برای جستجوی گوگل ساختاردهی کرده و آسان کنید.

موتور جستجوی بسیار قدرتمند گوگل به طور مداوم، وب سایت های مختلف را توسط ربات خزنده عنکبوتی خود بازدید کرده، صفحات جدیدی به ایندکس خود اضافه می کند و پروفایل خود را برای صفحات موجود به روز می کند. هر چقدر گوگل راحت تر بتواند وب سایت شما را پیدا کند و آنچه را که نیاز دارد در وب سایت شما پیدا کند، سریعتر وب سایت شما را به ایندکس خود اضافه می کند و آن را در نتایج جستجو نشان می دهد.

این یعنی:

  • کلمات کلیدی مرتبط با موضوع مورد نظر خود را در عنوان متا، URL، توضیحات متا و برچسب های تصویر صفحات قرار دهید. (یک مولفه مهم و اصلی در افزایش بازدید وب سایت، SEO تصاویر است.)
  • برای وب سایت خود لینک سازی داخلی انجام دهید، به طوری که گوگل راحت تر بتواند توسط ربات خزنده عنکبوتی خود، از وب سایت شما بازدید کند و وب سایت شما برای گوگل، معتبرتر شود.
  • برای اطمینان از عدم وجود حفره های ایندکس بندی یا شاخص بندی گوگل، از سایت خود حسابرسی فنی سئو انجام دهید.

۳٫در وب سایت خود، صفحات و پست های بیشتری ایجاد کنید.

آیا تاکنون وبلاگی راه اندازی کرده اید؟ ایجاد یک وبلاگ بهترین راه برای افزایش دسترسی ارگانیک (طبیعی) به وب سایت شماست. هر پست جدیدی که در وبلاگ خود ایجاد می کنید، فرصتی برای جلب توجه گوگل، افزایش بازدید وب سایت و رتبه بندی مجموعه متنوع تری از کلمات کلیدی است.

با این حال، یادتان باشد در صفحات اضافی وب سایت خود، فقط یک وبلاگ ایجاد نکنید. بلکه درون وبلاگ، پست های متنوع و باکیفیتی نیز قرار دهید. گوگل، پست های وبلاگ را رتبه بندی می کند (و افراد از آنها بازدید می کنند.) زیرا معمولا این پست ها، اطلاعات یا مشاوره های مفیدی را ارائه می دهند.

اگر وبلاگ شما معتبر بوده و از اطلاعات مفید و منحصربفردی برخوردار باشد، مطمئناً به وب سایت شما کمک می کند تا مورد توجه افرادی که به دنبال این اطلاعات در گوگل هستند، قرار گیرد. در نتیجه آمار بازدید وب سایت شما را به طور قابل ملاحظه ای، افزایش پیدا خواهد کرد.

 

۴٫وب سایت خود را به دایرکتوری های آنلاین اضافه کنید.

آیا می خواهید بازدید وب سایتتان افزایش یافته و مورد توجه گوگل قرار بگیرد؟ تعداد زیادی کانال آنلاین وجود دارد که می توانید در آنجا برای خود، پروفایل ایجاد کرده و وب سایت خود را اضافه (Add) کنید.

هرچه بیشتر در فضاهای آنلاین، مکان کسب و کار خود را در لیست ثبت کرده و وب سایت خود را ادد کنید، بیشتر می توانید مورد توجه بازدیدکنندگان قرار بگیرید. در نتیجه آمار بازدید وب سایت شما افزایش خواهد یافت.

در فضاهای آنلاین زیر می توانید وب سایت خود را ادد کنید:

Facebook

 Instagram

 LinkedIn

 Yelp

 Google My Business (More on this below)

 Local.com

 Manta

 Yellowpages.com

 CitySearch

 Metromix

 Kudzu

 City-Data

 Angieslist

 BBB.org

 Foursquare

 LocalGuides

هرچه بیشتر مکان وب سایت خود را در لیست ثبت کنید، فرصت های بیشتری برای افزایش بازدید وب سایت خود خواهید داشت.

۵٫توسط گوگل تأیید شوید. (کسب و کار خود را به گوگل مپ اضافه کنید.)

گوگل بسته به اینکه چقدر خواندن و طبقه بندی اطلاعات آسان است، وب را جستجو می کند و صفحات وب سایت شما را توسط ربات خزنده عنکبوتی خود کشف می کند.

آیا می خواهید کاری کنید تا گوگل صفحات وب سایت شما را با کارآیی بیشتری جستجو کند؟ با استفاده از Google My Business، تجارت خود را به Google Maps عرضه و معرفی کنید.

در ادامه، نحوه انجام این کار آورده شده است:

مرحله اول: یک حساب Google My Business ایجاد کنید. (البته اگر تحریم ها برای ایران برداشته شود)

مرحله دوم: کسب و کار خود را در Google Maps پیدا کنید.

مرحله سوم: کسب و کار خود را در Google Maps  ادعای مالکیت کسب و کار نموده یا به Google Maps بیفزایید.

به همین راحتی!

در مرحله آخر شما باید منتظر دریافت کد تأیید فیزیکی در ایمیل خود باشید و به محض دریافت کد، آن را در اکانت Google My Business  خود وارد کنید. پس از تایید ادعای مالکیت تجارت شما توسط گوگل، شما می توانید  لیست Google My Business خود را بهینه سازی کنید. هرچه لیست مشاغل شما کامل تر باشد، کسب و کار شما به طور حیرت انگیزی مورد توجه کاربران وب و گوگل قرار می گیرد و آمار بازدید وب سایت شما روز به روز بالاتر خواهد رفت.

۶٫از عناوین جذاب استفاده کنید.

انتخاب عناوین جذاب و افزودن کلمات کلیدی به عناوین صفحات وب سایت، به گوگل و جستجوگران کمک می کند تا به راحتی محتوای مورد نیاز خود را شناسایی کنند. اما شما می خواهید مورد توجه قرار بگیرید، نه اینکه فقط شناسایی شوید!

برای جلب توجه گوگل و بازدیدکنندگان، عناوین هیجان انگیز و جذابی انتخاب کنید؛ یعنی هدف خود را به طور ماهرانه ای در عنوان برجسته و مهم نشان دهید. (اما بیش از حد اغراق یا زیاده روی نکنید!)

به عنوان مثال، اگر شما در حوزه ماساژ درمانی فعالیت دارید و در وبلاگ خود، پستی در مورد مزایای “ماساژ سنگ داغ” دارید، عناوین زیر می تواند برای افزایش بازدید وبلاگ شما مفید باشد:

عنوان قانع کننده: “مزایای ماساژ با سنگ داغ”؛

عنوان خیلی افراطی: “چرا ماساژ با سنگ داغ زندگی شما را تغییر می دهد؟!”؛

عنوان جذاب: “۶ دلیل برای ماساژ با سنگ داغ!” یا “۶ روش ماساژ با سنگ داغ که می تواند سلامت شما را بهبود ببخشد!”.

بنابراین، هدف باید روشن و فریبنده باشد، نه ناامیدکننده!

۷٫به وب سایت ها و وبلاگ هایی دسترسی پیدا کنید که قبلاً مورد توجه گوگل قرار گرفته اند. (با اینفلوئنسرها کار کنید!)

در صنعت خود به دنبال وبلاگ نویسان، تأثیرگذاران و یا اینفلوئنسرهایی باشید که قبلاً توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده اند.

برای مثال:

  • از آنها دعوت کنید تا به عنوان مهمان، پستی در وبلاگ شما قرار دهند و این پست را برای مخاطبان خود تبلیغ کنند. این کار به شما کمک می کند تا وب سایت شما به شدت مورد توجه چشم اندازهای جدید قرار گیرد. با این کار در مدت کوتاهی، وب سایت شما افزایش بازدید قابل توجهی خواهد داشت.
  • از اینفلوئنسرها بخواهید در یکی از پست های معرفی، بازخوردی یا رسانه های اجتماعی خود با لینک دهی به وب سایتتان، شما را معرفی کنند.
  • به اینفلوئنسرها پیشنهاد دهید تا در وبلاگ خود یک پست مهمان نوشته و در آن پست یا در قسمت بیوگرافی نویسنده، به وب سایت شما لینک بدهند.

صرف نظر از اینکه کدامیک از روش های بالا را در پیش بگیرید، شما مطمئناً باید در ازای این کارها، هزینه پرداخت کرده یا چیزی با ارزش برابر به تبلیغ کنندگان وب سایت خود، ارائه دهید.

بنابراین، یکی از روش های موفقیت آمیز برای افزایش بازدید وب سایت، مشارکت و همکاری با وب سایت های محبوب و یا اینفلوئنسرها می باشد. در این همکاری، دو طرف می توانید با همکاری نوآورانه و جذابی، به یکدیگر کمک کنید تا بازدیدکنندگان بیشتری جذب نمایید.

۸٫با داشتن محتوای باکیفیت، رتبه بندی بالاتری کسب کنید و مورد توجه قرار بگیرید.

ایجاد محتوای جذاب و ارزشمند، انتخاب کلمات کلیدی پربازدید و قرار دادن صحیح این کلمات کلیدی در صفحات وب سایت، به گوگل کمک می کند تا به سرعت، وب سایت شما را یافته و به آن توجه کند. اما اگر می خواهید افراد بیشتری به شما توجه کنند، سایت شما باید رنکینگ یا همان رتبه بالاتری داشته باشد. راز رتبه بندی (رنکینگ) بالاتر در گوگل کیفیت است! و هیچ میانبری هم وجود ندارد.

گوگل به مدت زمان ماندن بازدیدکنندگان در وب سایت شما و اینکه آیا قبل از خروج به صفحات دیگر می روند، توجه می کند!

برای نوشتن یک پست خیره کننده و عالی برای وبلاگ خود که مورد توجه واقع شود، حتماً باید:

  • در موضوعات مختلف عمیق شده و به متداول ترین سوالات مرتبط با کلمات کلیدی خود پاسخ دهید.
  • برای جلب توجه و افزایش بازدید وب سایت و افزایش زمان ماندن بازدیدکنندگان در صفحه، باید تصاویر، فیلم ها و انواع مختلف از رسانه های جذاب را در وب سایت خود قرار دهید.
  • به غیر از پاسخ های متداول، تجربیات خود را نیز در وب سایت خود مطرح کنید.
  • زمان لود شدن صفحات وب سایت خود را کاهش داده و آن را برای گوشی های تلفن همراه نیز بهینه سازی کنید.
  • از سایر منابع معتبر در گوگل بک لینک بگیرید.

اگر به جای توجه زیاد به رنکینگ سایت خود بر روی کیفیت مطالب، محتواهاف کلمات کلیدی، برچسب های متا، لینک ها و… تمرکز کنید، مطمئنا به طور اتوماتیک وب سایت شما رتبه بالاتری در گوگل کسب خواهد کرد و در نتیجه، مورد توجه و بازدید افراد بیشتری قرار خواهد گرفت.

 

۹٫از تصاویر بهینه، مناسب و جذاب استفاده کنید.

افراد، بیش از آنچه تصورش را بکنید به جستجوی تصاویر در گوگل علاقه دارند! اگر از محصولات یا خدمات خود عکس های با کیفیتی دارید، باید با انجام موارد زیر، این تصاویر را برای رتبه بندی در جستجوی تصاویر بهینه سازی کنید:

  • برای تصاویر یک نام مناسب انتخاب کنید؛
  • اندازه تصاویر را کوچک نگه دارید تا زمان بارگیری سایت (زمان لود شدن سایت) کاهش یابد؛
  • به تصاویر خود، زیرنویس یا عنوان اضافه کنید؛
  • از Text و  Alt Text (آلت تکست) استفاده کنید؛
  • تصاویر را در نقشه سایت XML (XML sitemaps)خود قرار دهید.

۱۰٫کمپین Google Ads ایجاد کنید.

برای انجام تبلیغات جستجوی پولی، نیاز به سرمایه کلانی دارید! همانطور که گفته شد، این تبلیغات، می توانند میزان بازدید آنلاین شما را به طور قابل توجهی افزایش دهند. به عنوان مثال، اگر عبارت “مربی شخصی بوستون” را جستجو کنید، این همان چیزی است که می بینید:

بله، هزینه تبلیغات در Google Ads بسیار زیاد است! اما به طور متوسط، تبلیغات در گوگل ادز، نرخ تبدیل بالایی دارد. تبلیغات در گوگل، راهی مطمئن برای انتقال نام تجاری خود به بالای نتایج جستجو است.

۱۱٫ارائه خدمات عالی و پربازدید

اکثر دایرکتوری ها به بازدیدکنندگان امکان مرتب سازی نتایج بر اساس تعداد ریویو (review) های مثبت یا همان نظرات و بازخوردهای مثبت را می دهند. این به این معنی است که کمیت و کیفیت بازدیدهای شما بسیار مهم است. در مورد گوگل هم همینطور. هرچه نظرات، بازخوردها، کامنت ها و یا ریویوهای نوشته شده در وب سایت شما بیشتر و بهتر باشد، احتمال کلیک کاربر بر روی وب سایت شما بیشتر است.

حال باید ببینیم، چگونه در Google Review امتیاز ۵ بگیریم و نظرات مثبت زیادی دریافت کنیم؟ برای اینکه review های مثبت زیادی در Google و سایر سیستم عامل ها به دست آوریم، باید:

  • خدمات باکیفیت؛ حرفه ای و برجسته ای را به مشتریان فعلی و بالقوه خود ارائه دهید. برای هر فردی ارزش قائل شوید؛ اصیل و شفاف باشید و برای حل سریع هر مسئله تلاش کنید. اگر همه این کارها را انجام دهید؛ مطمئناً نظرات و بازخوردهای مثبتی کسب خواهید کرد.
  • سوال بپرسید! بله، نترسید و از مشتریان یا بازدیدکنندگان راضی بخواهید یک review پنج ستاره برای شما انجام دهند. (انجام نظرسنجی با ۵ ستاره که به ترتیب بالاترین امتیاز تا کمترین امتیاز رتبه بندی شده اند.) در بیشتر اوقات، بازدیدکنندگان از این کار خوشحال خواهند شد. (به شرطی که انجام این کار را برای آنها آسان کنید.). اگر برای انجام این کار تردید دارید، ابتدا این نظرسنجی را با چند مشتری وفادار شروع کنید.
  • به نظرات (review)مثبت و منفی خود، پاسخ دهید.

بازخوردهای مثبت و ریویوهای بالا باعث افزایش رتبه شما در گوگل و سرچ دایرکتوری ها خواهد شد و به کسب و کار شما کمک می کند تا مورد توجه افراد زیادی قرار گیرد.

 

۱۲٫پست گذاری در شبکه های اجتماعی

یکی از ساده ترین (و مقرون به صرفه ترین) راه های افزایش بازدید وب سایت، ایجاد پست در حساب های شبکه های اجتماعی کسب و کارتان است.

شما مجبور نیستید هر زمان که مطلبی را پست می کنید، کسب و کار خود را تبلیغ کنید!

یک قانون خوب و موفقیت آمیز در مورد پست گذاری در شبکه های اجتماعی این است که: حدود ۲۰٪ از پست های شما باید مستقیماً برای ارتقاء و تبلیغات تجارت شما باشند. بقیه موارد باید در زمینه ارائه راهنمایی های مفید؛ نکات مهم و یا سایر مطالب مورد علاقه شما باشد.

فعالانه در شبکه های اجتماعی مشغول شوید تا پست های خود را پربازدید و محبوب کنید. برای مثال:

  • سوالات شروع یک مکالمه را از بازدیدکنندگان بپرسید.
  • به سوالات فالورهای خود پاسخ دهید. (جذاب، بامزه و سرگرم کننده بودن یک برگ برنده است!)
  • به گروه های LinkedIn و Facebook بپیوندید.
  • از هشتگ های معروف یا سفارشی استفاده کنید.

افرادی که در شبکه های اجتماعی سوال پرسیده و یا کامنت گذاری کرده اند را برای پاسخ به سایت خود هدایت کنید.

۱۳٫قابلیت اشتراک پذیری بالا = قابل توجه بودن!

چرا به جای اینکه فقط به جلب توجه فالورهای شبکه های اجتماعی خود توجه کنید، به فکر جذب دنبال کنندگان فالورهای خود نیستید تا آنها نیز از وب سایت شما بازدید کنند؟!

برای به حداکثر رساندن جذابیت پست های خود، از تصاویر؛ زیرنویس های جذاب و موضوعات مرتبط استفاده کنید. اگر در یکی از پست های وبلاگ خود به برند مورد علاقه خود لینک می دهید، حتماً برای این برند از طریق شبکه های اجتماعی یا از طریق ایمیل، اطلاع رسانی کنید.

این کار بازتاب زیادی در وب ایجاد کرده و به شما کمک می کند تا شبکه مجازی گسترده تری ایجاد کنید.

۱۴٫از رسانه های محلی  (local media)استفاده کنید.

بسیاری از رسانه های محلی مانند روزنامه ها، مجلات، کانال های خبری و… در محتواهای خود به صورت رایگان یا با پرداخت هزینه ای اندک، به شما اشاره می کنند.

برای این کار می توانید یک داستان جالب در مورد سازمان یا اهداف آینده خود در روزنامه ها، مجلات، ایستگاه های رادیویی، کانال های خبری و… نوشته و افراد را برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت خود ارجاع دهید.

قرار دادن تبلیغات در روزنامه ها و نشریات محلی به شما کمک می کند تا بازدیدکنندگان جدیدی را به سایت خود جذب کنید.

۱۵٫از فرصت های کوچک برای افزایش بازدید وب سایت خود استفاده کنید.

وب سایت خود را در هر کجا که می توانید مانند امضای ایمیل، بروشورهای تبلیغاتی، فاکتورها، رسیدها و… تبلیغ کنید. حتی می توانید عکسی از وب سایت خود را به اتومبیل خود بچسبانید!! هرچقدر مایل هستید می توانید راه های خلاقانه و مختلفی را برای افزایش بازدید وب سایت خود امتحان کنید.

ارسال دیدگاه

68 − = 66