۱۰ نکته مهم برای بهینه سازی تبلیغات محلی گوگل سایت شما

بیشتر اوقات، بررسی شانس موفقیت در بازاریابی جستجوی پرداختی (paid search marketing) یک وب سایت، خصوصاً برای صاحبان مشاغل محلی که نگرانی های فراوان و مسئولیت های زیادی دارند، کاری سخت و طاقت فرساست.

همگام بودن با تغییر سریع نیازهای صنعت با وجود یک بیماری همه گیر (کرونا) در کنار مسئولیت های روزمره و سنگین، می تواند بسیاری از کارآفرینان را بیش از حد خسته یا ناامید کند.

در این مقاله، ما به شما نکاتی در مورد چگونگی ایجاد یک استراتژی تبلیغات جستجوی پولی (paid search strategy) در گوگل ارائه می دهیم که نیازهای محلی شما را به خوبی تأمین می کند.

نکاتی که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت عبارت است از:

  • نکات حرفه ای برای ساختار اکانت Google Ads، افزونه های تبلیغات و صفحات فرود
  • ابزاری برای موثرترین ردیابی نرخ های تبدیل، تحقیق کلمات کلیدی و هدف گذاری
  • روش های فرعی و افزودنی برای اطمینان از دستیابی به بالاترین بازده در سرمایه گذاری Google Ads شما

این که آیا قبلاً Google Ads را امتحان کرده اید، یا برای اولین بار است که می خواهید از یک کمپین تبلیغات گوگل ادز استفاده کنید و یا حتی آژانسی هستید که قصد دارد به یک مشتری محلی خدمات تبلیغات ارائه دهد، فرقی نمی کند! تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با ۱۰ مورد از بهترین ابزارها و روش های بهینه سازی تبلیغات محلی گوگل وب سایتتان آشنا کنیم تا سریعتر به موفقیت و فروش بیشتر دست پیدا کنید.

 

۱۰ راز موفقیت در Google Ads برای مشاغل محلی

اگر تبلیغات محلی در گوگل به درستی اجرا شود، می تواند ابزاری کاملاً موثر در جذب مشتریان نزدیک به شما و پیشبرد اهداف محلی تان باشد. بنابراین بیایید برای “موفقیت در گوگل ادز برای کسب و کار محلی خود” به بیان ۱۰ نکته حیاتی بپردازیم.

  1. ساختار اکانت مبتنی بر SKAG (SKAG-based)را امتحان کنید.

برای هر تبلیغ کننده ای مهم است که دلیل اصلی سرمایه گذاری در کانال های بازاریابی پولی را در ذهن خود به طور کامل درک کند.

یافتن پاسخ این سوال، برای اینکه بفهمیم چگونه حساب گوگل ادز خود را ساختار سازی کنیم، بسیار مهم است.

هنگام ساختار سازی یا طراحی ساختار اکانت Google Ads، اگر می خواهید روی کلمات کلیدی هدفمند، سرمایه گذاری کنید، باید اهداف مشخصی به آن گروه های تبلیغاتی داشته باشید.

می توانید ساختار اکانت ها را براساس single keyword Ad Group (گروه تبلیغاتی تک-کلمه کلیدی) یا “SKAG “ساختار دهید.

این کار باعث می شود کمپین های کاملاً مشخص و گروه های تبلیغاتی کلمات کلیدی ایجاد کنید.

در شکل زیر، تصویری از شکل ظاهری این ساختار آورده شده است:

هنگام اجرای یک کمپین جستجوی پولی برای کوئری های محلی شده، این نوع ساختار حساب، به خوبی کار می کند؛ چون می تواند اطلاعات کسب و کار شما را در اصطلاحاتی که هدف قرار داده اید و تبلیغاتی که برای آن گروه ها ارائه می شود، بسیار خاص نمایش دهد.

مانند هر مشاغلی که تبلیغات PPC (تبلیغات کلیکی) را اجرا می کنند، ارتباط کلید است. به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه پیتزا فروشی محلی را اداره می کنید، ساختار کمپین تبلیغات شما می تواند به شکل زیر باشد:

کمپین: پیتزا

گروه آگهی (Ad Group): پیتزا در نزدیکی من

کلمات کلیدی: “پیتزا در نزدیکی من”

[پیتزا نزدیک من]

+پیتزا +نزدیک +من

 

  1. از Google Tag Manager برای ردیابی نرخ تبدیل های خود استفاده کنید.

یکی از سخت ترین و مهمترین جنبه های تبلیغات پولی، توانایی شما در ردیابی نرخ تبدیل ها می باشد. تبدیل یعنی به عنوان مثال، اگر من تبلیغی داشته باشم که کاربر را به یک صفحه وب با فرم ورود به سیستم هدایت می کند و او اطلاعات خود را در فرم ورود، وارد می کند، این به عنوان یک تبدیل محسوب می شود.

به عنوان مثال، اگر شما صاحب یک رستوران هستید و می خواهید سفارشات غذا را به دست مشتریان برسانید، باید یک اقدام تبدیل  (conversion action)در صفحه تأیید سفارش ایجاد کنید.

برای کسانی که تازه پا به دنیای هیجان انگیز و زیبای بازاریابی دیجیتال گذاشته اند، تبدیل، اقدام موثر و مطلوبی است که می خواهند افراد پس از کلیک بر روی تبلیغ آنها انجام دهند.

برای کسانی که تجربه کمی از کار با وب دارند، روند تنظیم نرخ تبدیل برای وب سایت، می تواند برای آنها بسیار دردسرساز باشد.

ساده ترین راه برای ردیابی رویدادهای تبدیل، نصب گوگل تگ منیجر (Google Tag Manager) در سراسر وب سایت کسب و کار خود است. گوگل تگ منیجر ابزاری رایگان است که برای مدیریت و استفاده از تگ ‌های بازاریابی در وب ‌سایت یا اپلیکیشن ‌ها جهت پیگیری و ردیابی رفتار کاربران به کار می رود. گوگل تگ منیجر به شما امکان می دهد رویدادهای مورد نظر خود را به سرعت در مکان های مورد نظر خود ایجاد کنید.

 

  1. افزونه های تماس را تنظیم کنید.

اکثر قریب به اتفاق مشاغل محلی مایل به قید کردن شماره ای برای تماس، به ویژه در تبلیغات پولی هستند. تنظیم افزونه های تماس در تبلیغات خیلی آسان است. کمپینی را که می خواهید افزونه تماس را به آن اضافه کنید انتخاب کرده و سپس “تبلیغات و برنامه های افزودنی یا همان  Ads and Extensions” را در منوی سمت چپ انتخاب کنید:

از اینجا می توانید شماره تلفن محل کار خود را به تبلیغات خود اضافه کنید.

گزینه  “Call extension”به عنوان “افزونه” تبلیغات شما عمل می کند. به عبارتی دیگر، این گزینه یک گزینه ثانویه برای افرادی است که در صورت تمایل به تماس با شما، پس از بازدید از وب سایت شما می توانند روی آن کلیک کنند:

شما همچنین می توانید برای تمدید تماس، برنامه ای تنظیم کنید که ساعات کاری شما را نشان دهد. اگر کسب و کار شما مدتی تعطیل باشد، می توانید انتخاب کنید که این افزونه در آن مدت پنهان شود.

البته در حال حاضر call extension در اکانتهای ایرانی با ترفندهایی قابل ارائه است که شما باید از منو گوگل ادز، وارد قسمت scripts شوید و اسکریپت زیر را همراه با تعویض شماره تماس شرکت خود وارد کنید؛

پس از وارد کردن این اسکریپت، از پایین صفحه ابتدا دکمه preview، سپس save و سپس run رو بزنید. پس از موفق شدن این عملیات از قسمت call extension این اسکریپت را فراخوانی کنید.

  1. هدف گیری خود را اصلاح کنید.

هدف گذاری یکی از سه نکته اصلی در هنگام ارائه هر استراتژی تبلیغاتی است. مخصوصا برای مشاغل محلی، هدف گذاری بسیار مهم و حائز اهمیت است، چون شما می خواهید مخاطبان خود را تا آنجا که ممکن است به آدرس (های) محل کار خود نزدیک کنید.

برای ایجاد تغییر در تنظیمات مکان، کمپینی را که می خواهید ویرایش کنید انتخاب کنید، سپس در فهرست سمت چپ “مکانها Locations ” را انتخاب کنید.

می توانید در بخش “هدف یا Targeted ” مناطق خاصی را که می خواهید هدف قرار دهید یا محدوده ها را انتخاب کنید:

شما این گزینه را دارید که مستقیماً یک منطقه و یا محدوده را هدف قرار دهید. بنابراین اگر چندین مکان مختلف برای کسب و کار خود در اختیار دارید، می توانید محدوده (شعاع) مشخصی از مایل را در اطراف این مکان ها ایجاد کنید تا ترافیک جستجو را به فاصله ای مناسب و قابل استفاده هدایت کنید. نکته ای که هنگام تنظیم مکان های کمپین خود باید به آن توجه کنید این است که گزینه ای وجود دارد که گوگل لزوماً آن را به صورت پیش فرض فعال نمی کند. اگر کمپین خود را انتخاب کنید و سپس تنظیمات کمپین را انتخاب کنید، مکان های مورد نظر را مشاهده خواهید کرد:

“مکانها یا Locations ” را بزرگ کنید تا بتوانید جزئیات هدف را مشاهده کنید:

از اینجا می توانید “گزینه های موقعیت مکانی یا Location Options ” را گسترش دهید و افراد در مکان های مورد نظر خود را  (People in or regularly in your targeted locations)انتخاب کنید.

این کار باعث می شود که شما فقط افرادی را هدف قرار دهید که به طور فیزیکی در محدوده (شعاع) مشخص شده شما جستجو می کنند.

البته این مورد در لوکیشن ایران صدق نمی کند چرا که فعلا با وجود تحریم ها، لوکیشن ایران قابل نمایش نیست و شما نمی توانید در ایران تبلیغات محلی داشته باشید اما میتوانید در تبلیغات فارسی زبان، کشورهایی که مورد هدف شما نیست را حذف کنید و درصورتیکه تبلیغات خارج از ایران دارید (مثلا برای صادرات) می توانید از این امکانات بهتر استفاده کنید.

  1. پیشنهاد خود را با سوالات هدفمند و اهداف اصلی تبلیغات هماهنگ کنید.

بسیاری از بازاریاب ها در تصمیم گیری برای انجام تبلیغات پولی برای وب سایت خود، درگیر هستند. خوشبختانه برای مشاغل محلی، کوئری جستجو شما برای هدف قرار دادن می تواند به تصمیم تبلیغاتی شما کمک کند.

به عنوان مثال، اگر شما کلمه کلیدی “پیتزا نزدیک من” را هدف قرار داده اید، مطمئناً می خواهید ترافیک بازدید را به صفحه ای برسانید که کاربران بتوانند پیتزا سفارش دهند.

اگر “گل فروشی های نزدیک من” را هدف قرار داده اید، می خواهید کاربران به صفحه اصلی وب سایت شما که تعداد زیادی اطلاعات پشتیبانی و اجتماعی وجود دارد، مراجعه کنند.

با این حال، شما می توانید “گل های رز نزدیک به من” را هدف قرار دهید و بازدید را به صفحه ای خاص برای سفارش گل رز هدایت کنید.

اگر می خواهید برای انجام تبلیغات پولی از کلمات کلیدی استفاده کنید، پیشنهاد ما این است که هنگام اجرای تبلیغات برای ایجاد درآمد، کاربر را به سوی هدف اصلی خود هدایت کنید.

چند روش برای تعیین چگونگی به حداکثر رساندن درآمد شما با تبلیغات جستجو  (search ads)وجود دارد:

  • از کدام محصول یا خدمات بیشترین درآمد ارگانیک را دارید؟
  • حجم یا آمار جستجوی ماهانه برای عبارات جستجوی مرتبط با محصولات یا خدماتی که می فروشید چگونه است؟ علاوه بر این، رقابت و هزینه میانگین به ازای ​​هر کلیک برای این شرایط چگونه است؟
  1. از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی استفاده کنید.

انواع مختلفی از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی وجود دارد. بعضی از این ابزارها رایگان هستند مانند: Google’s Keyword Planner و بعضی دیگر رایگان نبوده و باید برای استفاده از آنها هزینه پرداخت نمایید.

این ابزارها به شما امکان می دهند تا درکی کلی از آمار یا حجم جستجو  (search volume)برای عبارات جستجوی مورد نظر خود و همچنین برخی از اطلاعات درونی و عمیق دیگر را بدست آورید.

برای دسترسی به Keyword Planner، نماد “ابزارها و تنظیمات یا همان Tools and Settings ” را در گوشه سمت راست بالای رابط Google Ads خود انتخاب کنید. سپس “” Keyword Plannerرا از فهرست انتخاب کنید:

در اینجا می توانید کلمه کلیدی را که می خواهید پیش بینی کنید را وارد کنید:

پس از ورود، به صفحه ای منتقل خواهید شد که می توانید مکان (مکانهای) موردنظر برای دیدن آمار کلمات کلیدی یا حجم کلمات کلیدی  (keyword volume)را ویرایش کنید:

 

  1. اهرم Google Trends (گوگل ترندز)

گوگل ترند یکی از بهترین ابزارهای سئو برای توسعه کمپین بازاریابی اینترنتی محسوب می شود. شما می توانید با مشاهده Google search trends  درک کنید که چگونه شرایط فعلی همه گیر، بر حجم و فرکانس برخی از جستجوهای خاص تأثیر می گذارد.

با استفاده از گوگل ترندز هم می‌توانید آمار مربوط به یک کلمه کلیدی را بررسی کنید و هم می‌توانید آن را با کلمات دیگر نیز مقایسه کنید.

  • برای مثال با کمک Google Trends می توانید بفهمید از بین دو عبارت کدامیک بیشتر جستجو می‌شود؟
  • یک عبارت بیشتر در کدام یک از شهرهای ایران سرچ می‌شود؟
  • کلمات پرسرچ مرتبط با این کلمه به ترتیب کدام است؟

برای انجام این کار، به سادگی به https://trends.google.com/trends/ بروید.

زمانی که در حال جستجو در گوگل ترند هستید، شما می‌توانید چهار متغیر یا پارامتر را برای جستجوی خود تنظیم کنید. این ۴ پارامتر عبارت است از:

  • انتخاب محل جستجو
  • بازه زمانی جستجو
  • دسته بندی موضوعی عبارت
  • نوع جستجو (وب سایت، تصویر، ویدیو، خبر)
     

    1. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما به درستی سازمان یافته و بهینه شده است.

    در صورتی که وب سایت شما به درستی سازمان یافته باشد، جستجوی پولی برای مشاغل محلی بسیار کارآمد و موثر واقع می شود. نکته کلیدی در مورد هشتم، بهینه بودن و ساختار ایده آل خود وب سایت است. اکثر کاربران از طریق تلفن های هوشمند خود در جستجوی مشاغل محلی هستند.

    یک مزیت بزرگ در حوزه تبلیغات جستجویی، داشتن صفحات فرود (Landing page) بهینه شده توسط تلفن همراه است. فرقی هم نمی کند که این صفحات، بخشی از سایت شما بوده و یا اینکه صفحات جداگانه و بدون هیچگونه لینکی باشند. اگر صفحه فرود شما متناسب بوده و پیمایش آن آسان باشد، گوگل به وب سایت شما در مقایسه با رقبایی که همان کلمات کلیدی را پیشنهاد می دهند، امتیاز بیشتری می دهد.

    1. ارائه خدمات استثنایی

    جذب مشتری جدید یک موضوع است، اما جذب مشتری جدید و نگه داشتن او موضوع دیگری است که امری بسیار مهم تر و ضروری تر است. می توانید از طریق کمپین های تبلیغات Google Ads مشتریان جدیدی را جذب کرده و با ارائه خدمات جذاب؛ فوق العاده عالی و منحصربفرد آنها به مشتریان ثابت و وفادار تبدیل کنید.

    با داشتن یک کمپین تبلیغات گوگل ادز کاملاً بهینه، اگر کسب و کار شما در کاری که انجام می دهد و خدماتی که ارائه می دهد عالی باشد، به مرور و با گذشت زمان سود بیشتری را به دست خواهید آورد.

     

    1. برون سپاری را فراموش نکنید!

    ممکن است شروع به کار مدیریت تبلیغات جستجوی پولی در گوگل، بسیار سخت و طاقت فرسا باشد، خصوصاً اگر هیچ تجربه ای نداشته و در گذشته اصلا چنین کاری نکرده باشید. بسته به وضعیت مالی شما، می توانید از گزینه برون سپاری مدیریت تبلیغات جستجوی پولی استفاده کنید. به عبارتی، انجام تبلیغات جستجوی پولی در گوگل را به شخصی متخصص، حرفه ای و مجرب بسپارید.

    این کار ممکن است در طولانی مدت مثمر ثمر باشد، خصوصاً اگر برای انجام تنظیمات  Google adsو تبلیغات محلی گوگل وب سایت خود به کمک نیاز دارید. شما می توانید به مرور زمان، تبلیغات جستجوی پولی را یاد بگیرید و با بهره گیری از آن، درآمدزایی کنید.

    آژانس ها و افراد زیادی وجود دارند که می توانند در تنظیم یا بهینه سازی حساب گوگل ادز، به صورت کاملا حرفه ای به شما کمک کنند که آژانس مسیرذهنی تجربه زیادی در کسب مشتری از طریق تبلیغات گوگلی و روش های پیشرفته آن دارند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مسیرذهنی تماس بگیرید.

ارسال دیدگاه

21 + = 26