۲۷ روش برتر برای تبلیغ تجارت خود در سال ۲۰۲۱ میلادی و ۱۴۰۰ شمسی

شکی نیست که تجارت شما برای رشد و بقای خود، به مشتری نیاز دارد. بنابراین، اولین کاری که برای جذب مشتری باید انجام دهید، تبلیغ کسب و کار خود است. در گذشته ها، اگر مدیری قصد تبلیغات برای کسب و کار خود را داشت، تنها می بایست از بین بروشور؛ کارت پستال یا آگهی در روزنامه محلی یکی را انتخاب می کرد. اما در دنیای دیجیتال امروز، این امکانات بی نهایت هستند و شما باید از میان هزاران راهی که برای تبلیغ و معرفی مشاغل وجود دارد، هوشمندانه ترین و کارآمدترین راه را انتخاب نمایید.

بنابراین اگر می خواهید بهترین راه های تبلیغات تجارت خود را پیدا کنید؛ ما به شما ۳۰ روش موثر برای تبلیغ تجارت را به شما آموزش خواهیم داد؛ فرقی هم نمی کند که بودجه هنگفتی داشته باشید و یا برعکس، در زمینه پرداخت هزینه برای تبلیغات، محدودیت مالی دارید.

 


مهم ترین ابزارهای تبلیغاتی

ما در مورد چگونگی انجام این کار با توجه به موارد زیر صحبت خواهیم کرد:

  • موتورهای جستجو (Google Search and Maps)
  • کانال های رسانه های اجتماعی (از جمله: اینستاگرام، لینکدین، توییتر، یوتیوب، آپارات، نماشا و … )
  • لیست دایرکتوری آنلاین (این روش بیش از آنچه فکرش را بکنید موثر است!)
  • جامعه محلی شما (رویدادها، اسپانسرهای مالی و مطبوعات).

اگر می خواهید از رقبای خود جلو زده و مشتریان وفادار و فراوانی برای خود دست و پا کنید، باید تبلیغ برای تجارت خود را امری واجب و ضروری بدانید!

حال، بیایید با محبوب ترین کانال تبلیغاتی یعنی گوگل، شروع به کار کنیم.

چگونه تجارت خود را در گوگل تبلیغ کنیم؟

استفاده از گوگل برای تبلیغ مشاغل خود، کاری دور از ذهن نیست. تبلیغات گوگل با به دست آوردن بیش از ۹۰٪ از سهم بازار، یکی از بهترین راه ها برای حضور در مقابل چشم مشتریانی است که خود فعالانه در جستجوی بهترین ها هستند.

در ادامه به معرفی بهترین روش ها برای استفاده از گوگل برای تبلیغ کسب و کار خواهیم پرداخت.

  1. برای خود پروفایل Google Business Profile ایجاد کرده و آن را تأیید کنید.

حساب Google Business شما همان چیزی است که باعث می شود در نتایج Google Maps؛ بخش محلی نتایج جستجوی گوگل و همچنین وقتی شخصی نام و موقعیت مکانی شما را جستجو می کند، کسب و کار شما در پنل دانش گوگل که در سمت راست صفحه‌ نتایج جستجو قرار دارد، نشان داده شود. (البته گوگل بیزینس در حال حاضر در ایران تحریم است و از طریق لوکیشن میتوانید این کار رو انجام دهید)

از آنجا که عملکرد گوگل در هنگام تهیه نتایج خود با استفاده از مکان جستجوگر بهتر می شود، این لیست رایگان باید از اولویت های اصلی باشد.

کلید استفاده از Business Profile برای تبلیغ کسب و کار، احراز هویت مالکیت لیست از طریق حساب free Google My Business account می باشد.

پس از تایید احراز هویت مالکیت لیست خود، می توانید لیست خود را بهینه کنید تا در نتایج جستجو بالاتر آمده و برای جستجوهای خاص تر و مرتبط تر نشان داده شود.

اگر شما در حال رنکینگ (رتبه بندی) در Google Maps هستید و یا در صفحه محلی نتایج منظم در Pack Local (مانند شکل زیر) ظاهر می شوید (این کار بسیار عملی است)، به این معنی است که تجارت شما در حال تبلیغ ۲۴/۷ (تبلیغ برای ۲۴ ساعت شبانه روز در ۷ روز هفته) است. حتی شما می توانید پست ها را مستقیماً در لیست گوگل خود منتشر کنید و تبلیغاتی جذاب را مقابل دید مخاطبان خود قرار دهید.

  1. برای کسب و کار خود، یک وب سایت ایجاد کنید.

بدون شک، در دنیای مدرن امروز، هر کسب و کاری به یک وب سایت نیاز دارد.

وب سایت در راضی نگه داشتن مشتریان فعلی و جذب مشتریان آینده بسیار مفید و تاثیرگذار است.

مشتریان مایلند علاوه بر شبکه های اجتماعی یا گوگل، به وب سایت شما مراجعه کنند.

داشتن وب سایت باعث می شود تا کسب و کار شما به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به مشتریان باشد. یک وب سایت تجاری حرفه ای و جذاب، نه تنها به عنوان یک ابزار تبلیغاتی اتوماتیک عمل می کند، بلکه معرف تجارت شما، آنچه در کسب و کار خود ارائه می دهید، اطلاعات تماس، شخصیت و ویژگی های متمایز برند شما می باشد.

به عنوان مثال، هنگام اجرای تبلیغات، به صفحات فرود وب سایت (لندینگ پیج landing pages ) نیاز دارید.

وقتی اطلاعات مفیدی و ارزشمندی از کسب و کار خود در شبکه های اجتماعی پست می کنید، باید این اطلاعات را به صفحه خانه  (Home)وب سایت خود پیوند دهید.
با سرازیر شدن همه کانال های بازاریابی به وب سایت شما، با استفاده از تجزیه و تحلیل باید بررسی کنید که کدام استراتژی های بازاریابی بهترین عملکرد را دارند و با استفاده از کدامیک می توانید بینش های ارزشمندی درباره مخاطبین خود پیدا کنید.

 

 

  1. وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید. (پیاده سازی SEO)

اینکه شما باید تجارت خود را تبلیغ کنید یک موضوع است و اینکه گوگل نیز باید تجارت شما را تبلیغ کند موضوع دیگری است که اهمیت فراوانی نیز دارد.

SEO مجموعه عملکردهایی است که تجارت شما را با هدف رسیدن به رتبه ‌بندی بالا، با الگوریتم رنکینگ (رتبه بندی) گوگل هماهنگ و بهینه سازی می کند.

سئو تنها یک تاکتیک نیست، بلکه مجموعه ای از تاکتیک هاست که به طور جمعی با هدف بهبود رتبه وب سایت شما کار می کنند.

تاکتیک های سئو برای تبلیغ کسب و کار شما عبارت است از:

  • افزودن کلمات کلیدی مرتبط (مبتنی بر صنعت و موقعیت جغرافیایی شما) به مکان های خاص در وب سایت شما
  • تولید محتوای اصلی و با کیفیت بالا به طور منظم، همراه با تصاویر دارای برچسب
  • کمک به سرعت بالای بارگذاری صفحه و امنیت آن.

 

  1. یک وبلاگ (وب سایت) با محتوای تجاری ایجاد کنید.

ما در استراتژی قبلی فقط به موضوع اهمیت SEO وب سایت و پیاده سازی آن پرداختیم، اما محتوا چنان محرک مهمی در سئو محسوب می شود که واقعاً مستحق قرار گرفتن در دسته بندی خاص خود به عنوان یک استراتژی تبلیغاتی است!

یک وبلاگ به عنوان خبر برای شغل شما کافی نیست. وبلاگی برای کسب و کار شما سودآور است که محتوایی آموزشی را با استفاده از تجارت شما تولید می کند و به سوالات و اصطلاحاتی که مشتریان ایده آل شما در گوگل جستجو می کنند، پاسخ می دهد.

این سوالات و اصطلاحات را کلید واژه می نامند. هرچه محتوای بیشتری برای هدف قرار دادن این کلمات کلیدی تولید کنید، فرصت بیشتری برای نمایش کسب و کار خود در صفحات نتایج موتور جستجو ایجاد خواهید کرد.

محتواهای جذاب و مناسبی که برای وبلاگ تجاری خود تولید می کنید می تواند شامل موضوعات زیر باشد:

  • نحوه ارسال کالاهای خود
  • پست های آموزشی
  • لیست استراتژی ها و منابع (۱۰ مورد برتر، ۵ مورد بهترین ها، ۳ مورد مهم و غیره)
  • محتوایی در مورد چشم انداز شرکت یا سازمان خود
  • پرسش و پاسخ یا متن مصاحبه با یک متخصص صنعت
  • پست هایی درباره مدیریت ذهن
  • پست های مهمان
  • توصیفات مشتری یا مطالعات موردی
  • پست های فصلی و….

  1. مطالب خود را به اشتراک بگذارید.

وبلاگی که تخصص؛ قابلیت دسترسی و تمایل واقعی شما برای کمک به مخاطبان را نشان دهد، یک ابزار تبلیغاتی عالی و قدرتمند برای کسب و کار شماست. بنابراین پست ها را فقط منتشر نکنید، بلکه برای پست های خود، در شبکه های اجتماعی یا از طریق خبرنامه های ایمیل و… تبلیغ کنید!

همچنین، اگر محتوایی با قابلیت اشتراک گذاری تولید کنید، احتمالاً پست های وبلاگ شما مورد توجه سایر وب سایت های معتبر قرار خواهد گرفت.

به احتمال زیاد، این وب سایت ها از سایت شما در شبکه های خبری اجتماعی سایت خود نام می برند و به آن لینک می دهند. در نتیجه، این وب سایت های معتبر به صورت بسیار حرفه ای تجارت شما را تبلیغ می کنند.

 

  1. از Google Ads کمک بگیرید.

اگرچه SEO کمک بسیاری به وب سایت شما برای رفتن به بالای صفحات نتایج جستجو می کند، اما استراتژی های سئو زمانبر است و برای رسیدن به نتیجه مثبت، گاهی باید هفته ها و یا حتی ماه ها انتظار بکشید!

بنابراین، برای اینکه به سرعت بازدید سایتتان را افزایش دهید و آن را به بالای صفحات نتایج جستجو هدایت کنید، باید از گوگل ادز کمک بگیرید. البته باید بدانید که استفاده از گوگل ادوردز رایگان نیست! پس اگر بودجه کافی دارید، این روش گزینه مناسبی برای تبلیغ کسب و کار شماست.

تبلیغات Google Ads در بالای صفحه نتایج موتور جستجو، بالاتر از لیست های ارگانیک و محلی نشان داده می شود. از بین موتورهای جستجوی موجود، گوگل نه تنها به این دلیل که بیشترین سهم بازدید را به خود اختصاص داده است، بلکه به دلیل انعطاف پذیری بالای آن؛ قابلیت ایجاد آگهی و معیارهای عملکردی دقیق، محبوب ترین موتور جستجو محسوب می شود.

گرچه تسلط بر Google Ads به زمان و آزمایش و خطای زیادی نیاز دارد، اما ارزش سرمایه گذاری را دارد.

 

چگونه می توان با استفاده از دایرکتوری های آنلاین تجارت خود را تبلیغ کرد؟

مصرف کنندگان معمولا برای جستجو و بهره گیری از مشاغل متناسب با نیازهای خاص خود به دایرکتوری های آنلاین مراجعه می کنند.

این سایت ها معمولاً دارای وب سایت های پربازدید و پرقدمتی هستند که دامنه پرقدرت و معتبری نیز دارند، بنابراین دور از انتظار نیست که صفحه پروفایل یا نام تجاری شما از طریق یکی از این دامنه ها در صفحه اول گوگل نمایش داده شود.

ایجاد لیست های آنلاین مدت زیادی طول نمی کشد و می تواند حضور آنلاین شما در دنیای وب را بهبود بخشیده و به تبلیغ تجارت شما برای مشتریان و مخاطبان هدف کمک کند.

  1. ایجاد فهرست اینترنتی (فهرست دایرکتوری) در وب دایرکتوری های مهم، بزرگ و اصلی

سایت های دایرکتوری کوچکتر، داده ها را از سایت های بزرگتر می گیرند؛ به عبارتی دیگر با ایجاد فهرست (لیست) در سایت های دایرکتوری بزرگ و اصلی، به طور خودکار این فهرست ها در دایرکتوری های کوچکتر نیز نمایش داده خواهید شد.

  1. فهرست دایرکتوری خود را بهینه کنید.

ایجاد فهرست دایرکتوری یا همان لیست اینترنتی یک موضوع است و بهینه سازی آن موضوع دیگری است!

با پر کردن همه فیلدهای پروفایل خود؛ افزودن عکس و جمع آوری نظرات، می توانید جذابیت کسب و کار خود را بهبود ببخشید و در نتایج جستجوها از رقبای خود بالاتر باشید.

علاوه بر این، باید مطمئن شوید که اطلاعات تمام لیست های شما با اطلاعات وب سایت شما سازگار است.  ناسازگاری باعث می شود که گوگل وب سایت شما را غیر قابل اعتماد بداند.

و در آخر، حتماً لیست خود را کنترل کرده تا هرگونه خطا و اطلاعات نادرست که در صورت انتشار خودکار لیست ها ممکن است رخ بدهد را برطرف کنید.

 

  1. از مشتری های آنلاین خود بازخورد بگیرید.

گرفتن بازخورد برای مشاغل کوچک و محلی بسیار مهم است. بنابراین بخش ویژه ای را در روش شماره ۹ به آن اختصاص می دهیم.

به جرات می توان گفت تبلیغات دهان به دهان یکی از قدرتمندترین راه ها برای بازاریابی و تبلیغ کسب و کارهاست.

هرچه قدر مشتریان بیشتری برای سایت شما بازخوردها و نظرات مثبتی ثبت کنند، مخاطبان شما اعتماد بیشتری به شما پیدا کرده و در نتیجه فروش کسب و کار شما به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

 

  1. بازخوردها و نظرات مشتریان را کنترل و بازبینی کرده و به آنها پاسخ دهید.

بسیاری از دایرکتوری های آنلاین به همه امکان اضافه کردن فهرست دایرکتوری را می دهند.

حتماً فهرست دایرکتوری های خود را هرجا که ممکن است بررسی کرده و مرتباً بر این سایت ها نظارت داشته باشید.

از طریق فهرست دایرکتوری های خود می توانید به بازخوردها پاسخ دهید. این روش، یکی دیگر از روش های عالی برای تبلیغ کسب و کار شماست.

بنابراین، شما از طریق این لیست ها یا همان فهرست های اینترنتی (فهرست دایرکتوری)، نه تنها می توانید نظرات منفی را پاسخ داده و رفع ابهام کنید (و حتی آنها را معکوس کنید)، بلکه نحوه پاسخ دادن به نظرات (مثبت و منفی) می تواند ارزش برند شما را نمایش داده و به مشتریان بالقوه اطمینان و انگیزه ای خارق العاده از تجارت با شما بدهد.

 

چگونه می توان تجارت خود را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کرد؟

رسانه های اجتماعی یکی دیگر از روش های رایگان برای تبلیغ تجارت کوچک شماست.

مشهورترین حساب های تجاری در ایران: اینستاگرام، لینکدین، توییتر، یوتیوب، آپارات، نماشا هستند، اما می توانید از سایت های دیگری که بیشتر جنبه سئو دارد نیز استفاده کنید مثل پینترست، فیلیکر و … .

 

  1. در LinkedIn عضو شده و فعالیت کنید

شبکه اجتماعی LinkedIn چیزی فراتر از مکانی برای پست کردن رزومه آنلاین شماست.

شبکه اجتماعی لینکدین برای معرفی تجارت خود، شرکت در بحث های گروهی، ارتباط با مشتریان بالقوه، تشکیل مشارکت های جدید یا فقط برای فعالیت در شبکه های آنلاین عمومی است.

مشتریان بالقوه می توانند قبل از تجارت با شما، از وب سایت یا شرکت شما بازدید کرده تا اطلاعات بیشتری در مورد سوابق کسب و کار شما و پرسنل شرکتتان کسب کنند.

علاوه بر این می توانید با ارائه چشم اندازهای خود در بحث های گروهی و یا ارائه لینک هایی به محتوای مرتبط در وب سایت خود، به طور غیر مستقیم در LinkedIn تجارت خود را به بازار هدف معرفی کنید.

فراموش نکنید برای موفقیت آمیز بودن فعالیت خود در لینکدین نباید به صورت مداوم محتوای خود را تبلیغ کنید!

  1. فیلم ها و ویدیوهای تبلیغاتی خود را در YouTube ، آپارات و نماشا قرار دهید.

بازاریابی ویدئویی یک روش فوق العاده ماهرانه و عالی برای تبلیغ تجارت شما است. سرویس های اشتراک ویدئو به شما امکان می دهد تا این کار را به صورت رایگان انجام دهید!

معرفی کسب و کار خود از طریق یوتیوب، آپارات، نماشا روشی بسیار حرفه ای و موثر برای جلب توجه مشتریان بالقوه تجارت شماست.

تهیه یک فیلم کلی از تجارت خود و بارگذاری آن در YouTube، یک ابزار فروش خوب را در اختیارتان قرار می دهد. شما می توانید این فیلم را در صفحه اصلی وب سایت خود پست کرده و یا با ارسال ایمیل به مشتریان و مخاطبان دلخواه خود آن را پخش کنید.

علاوه بر این می توانید فیلم ها، آموزش ها یا آگهی های استخدام شرکت خود را در کانال YouTube خود قرار دهید تا توسط افرادی که به دنبال پیشنهادات کاری شما هستند، دیده شود.

  1. در سرویس های اشتراک ویدئو، تبلیغات کنید.

همانند سایر استراتژی های پرداختی ذکر شده در این پست ، تبلیغات ویدئویی می تواند سرمایه گذاری پرسود و قدرتمندی باشد که اگر به درستی انجام شود، نتیجه فوق العاده خوبی خواهد داد.

می توانید با ایجاد تبلیغات ویدیویی یا از طریق تبلیغات متنی که در نتایج جستجو ظاهر می شوند، در آپارات، نماشا، یوتیوب و … آگهی دهید.

  1. مخاطبان خود را در اینستاگرام مجذوب کنید.

اینستاگرام سومین پلتفرم محبوب در بین سیستم عامل های رسانه های اجتماعی محسوب می شود که در مدت کوتاهی توانسته موفقیت بسیاری در جذب مخاطب کسب کند که در ایران محبوب ترین رسانه اجتماعی است.

روش های مختلفی مانند پست، استوری، ویدیوهای IGTV، جلسات لایو، و موارد دیگر در استفاده از اینستاگرام برای جذب مخاطب و ارتقا تجارت شما وجود دارد. برای مثال می توانید:

  • فروش و معاملات خود را با هشتگ گذاری گسترش داده تا دامنه کسب و کارتان توسعه یابد.
  • مسابقاتی را با جوایز ویژه مانند یک محصول یا خدمات رایگان یا تخفیف دار ایجاد کنید تا مخاطبین بیشتری پیدا کنید.
  • مشاوره و آموزش ارائه دهید تا به عنوان منبع اصلی شناخته شوید.

  1. تبلیغات آنلاین خود در توییتر به اشتراک بگذارید.

توییتر کانال رایگان دیگری است که می تواند برای تبلیغات آنلاین تجارت شما مورد استفاده قرار گیرد.

هرچه بیشتر با توییتر کار کنید، می توانید سریعتر بر این پلتفرم مسلط شوید و مزایای بی نظیر آن را تجربه کنید.

شما می توانید محصولات یا خدمات خود را در توییتر معرفی کنید یا به سادگی از مشتریان وفادار خود با تگ کردن نامشان دعوت کنید تا از محصولات جدید شما بازدید کنند

 

 

 

  1. به انجمن های آنلاین بپیوندید.

یکی از بهترین راه ها برای دستیابی به جامعه بزرگی از مخاطبین، پیوستن به انجمن های آنلاین است.

به انجمن ها و گروه های مرتبط با تجارت یا صنعت خود در LinkedIn ، Reddit و Facebook بپیوندید و در صورت داشتن مشکل یا سوال به آنها مشاوره و پیشنهادات جذاب و کارآمدی ارائه دهید. (مطمئن شوید که اطلاعات پروفایل شخصی شما به وب سایت کسب و کارتان لینک می دهد.)

  1. اینفلوئنسرها از نظر جامعه بسیار مورد احترام؛ محبوب و تا حد زیادی قابل اعتماد هستند.

اینفلوئنسرها دارای یک رسانه اجتماعی و یا وبلاگ بزرگ هستند، به این معنی که نام برده شدن یا برجسته شدن توسط یکی از آنها می تواند تجارت شما را به مخاطبانی گسترده و مرتبط معرفی کند.

اینفلوئنسر مارکتینگ یک استراتژی موثر و دقیق است. قبل از اینکه برای همکاری با یک اینفلوئنسر تماس بگیرید، وقت بگذارید تا با حساب های آنها در تمام شبکه های اجتماعی آشنا شوید. در مورد آنها نظر بدهید؛ آنها را لایک کنید و به اشتراک بگذارید.

این نوع همکاری رایگان نیست و شما باید در ازای تبلیغاتی که یک اینفلوئنسر برای شما انجام می دهد هزینه پرداخت کنید.

 

 

  1. در تبلیغات شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری کنید.

امروزه تبلیغ در شبکه های اجتماعی، آینده نگرترین؛ پرکاربردترین و سودآورترین شکل تبلیغات دیجیتال است.

بیش از ۳٫۶ میلیارد نفر از این نوع تبلیغات استفاده می کنند. تبلیغ در شبکه های اجتماعی به طور مداوم در حال پیشرفت است.

مهم ترین مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی عبارت است از:

  • آشنایی و صمیمیت با مخاطبان: از طریق شبکه های اجتماعی می توانید با افراد مختلف در کانال هایی که بیشترین استفاده را دارند آشنا شده و صمیمی شوید.
  • مقرون به صرفه بودن: این نوع تبلیغات با هدف گذاری پیشرفته تضمین می کند که تبلیغات شما فقط به مخاطبان مرتبط نشان داده می شود.
  • محتوای پشتیبانی کننده: پست های ارگانیک شما از پست های اسپانسری شما پشتیبانی می کنند.
  • وفاداری به مارک تجاری: می توانید طرفداران وفادار و زیادی برای کسب و کار خود جذب کنید.
  • ارزشیابی: متوجه می شوید کدام محصول یا خدمات شما مشتری بیشتری دارد تا بتوانید بودجه خود را بر اساس آن خدمات اختصاص دهید.
  1. از مطبوعات محلی کمک بگیرید.

اگرچه به دلایلی، ایده انتقال رویدادهای تجاری شما به مطبوعات محلی چندان مناسب نیست، اما حقیقت این است که وبلاگ های محلی، روزنامه ها و نشریات آنلاین همیشه در جستجوی محتواهای تازه و جذاب هستند. به منابع خبری محلی خود مراجعه کنید و ببینید آیا می توانید در مقاله ای مشارکت داشته باشید. اگر داستان کسب و کار شما به اندازه کافی جذاب باشد، می توانید با نوشتن محتوایی جذاب و مخاطب پسند (توسط خود یا نویسنده ای حرفه ای)،  برای خود مشتریان زیادی دست و پا کنید.

  1. با کسب و کارها شریک شوید!

مشارکت با مشاغل غیر رقابتی که مشتریان یکسانی با شما دارند، می تواند روشی موفقیت آمیز و عالی برای معرفی و تبلیغات تجارت شما در شبکه محلی تان باشد.

پس از اینکه با کسب و کارهایی که رقیب شما نیستند، رابطه برقرار کردید، می توانید خدمات یکدیگر را از طریق لیست ایمیل ها و بروشورها یا کوپن های داخل فروشگاه و یا از طریق رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید.

برای به حداکثر رساندن ارزش تبلیغاتی مشارکت، از خلاقیت نترسید!

  1. شبکه ارتباطی، شبکه ارتباطی، شبکه ارتباطی

شرکت در رویدادهای شبکه محلی روشی عالی برای افزایش حضور شما در جامعه است.

این روش برای برخی از مشاغل بهتر از سایر کسب و کارهاست.

اگر در شبکه محلی به طور مستقیم به کسب و کارهای کوچک و یا مصرف کنندگان خدمات ارائه دهید، به مراتب سود بیشتری نسبت به فروش محصولات بصورت آنلاین خواهد داشت.

با این حال، تبلیغات در هر نوع شبکه ای به معرفی کسب و کار شما کمک می کند، حتی اگر فقط برای به اشتراک گذاشتن ایده و الهام گرفتن از صاحبان مشاغل دیگر باشد.

  1. در رویدادهای محلی شرکت کنید، میزبان باشید و یا اسپانسر شوید.

در جهانی که به سرعت به سمت دیجیتالی شدن به پیش می رود، شرکت در رویدادها، میزبانی یا حمایت مالی از رویدادهای جامعه یک روش عالی برای تبلیغ تجارت است. علاوه بر این، با این کار ارتباط خود را با مشتریان محلی نیز تقویت می کنید.

شما می توانید در محل کار و یا زندگی خود کلاسی را به عنوان میزبان یا اسپانسر برگزار کنید و یا حتی خودتان یک کلاس را در مدرسه، کتابخانه یا سایر مراکز محلی تدریس کنید. یا حتی فقط می توانید یک رویداد سرگرم کننده فصلی و یا خانوادگی برگزار کنید.

از زمانی که برای ایجاد و تدریس یک کلاس اختصاص می دهید فیلمبرداری کرده، سپس آن فیلم را در وب سایت و کانال یوتیوب خود قرار دهید.

  1. ارسال مستقیم نامه را امتحان کنید.

علی رغم تسلط رسانه های دیجیتال امروز بر زندگی بشر، ارسال کارت پستال، بروشور، نامه یا انواع دیگر نامه های پستی هنوز هم می تواند راهی بسیار موثر برای معرفی تجارت شما به مشتریان نزدیک باشد. البته این کار ممکن است کمی هزینه بر باشد.

معرفی و تبلیغ کسب و کار خود از طریق پست الکترونیکی می تواند به شما کمک کند تا مشتریان جدیدی را با روشی کاملاً رایگان و پرتکرار جذب کنید.

 

 

  1. به صورت محلی و آفلاین تبلیغ کنید.

روزنامه ها، مجلات، رادیو و حتی تلویزیون از دیگر روش های سنتی و هزینه بر برای رونق و معرفی کسب و کار شما هستند. اگر می خواهید تجارت خود را از طریق تبلیغات چاپی یا هر یک از این استراتژی های آفلاین تبلیغ کنید، نکته اصلی این است که باید همه موارد را بررسی کنید تا بتوانید از اثربخشی آن به خوبی مطلع شوید.

 

روش های موثر دیگر برای تبلیغ تجارت شما

استراتژی های ۲۵، ۲۶ و ۲۷ آخرین استراتژی ها هستند و پایین ترین درجه اهمیت را به خود اختصاص داده اند. این سه استراتژی تبلیغی با توجه به نحوه گروه بندی استراتژی های این پست، متفرقه می باشند.

  1. در نمایشگاه ها شرکت کنید.

اگر مخاطبان همکار را هدف قرار داده اید و می خواهید محصولات خود را به همکاران بفروشید و تعامل مناسبی داشته باشید، حضور در نمایشگاه های تخصصی، بهترین گزینه است. مسلما برپایی نمایشگاه از روش های تبلیغات پولی به شمار می رود.

  1. کمپین های ایمیل مارکتینگ را اجرا کنید.

با اینکه مدت زیادی از ابداع روش بازاریابی از طریق ایمیل می گذرد، اما این استراتژی با گذشت زمان، تا حد کمی موثر بوده است. بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ) روشی رایگان و بدون هزینه محسوب می شود.

 

  1. از بین کارمندان خود، مبلغ؛ مدافع و طرفدار پیدا کنید.

رهبری خوب و برخورد صحیح با کارمندان شما طبیعتاً آنها را به مدافع و مبلغ تجارت شما تبدیل می کند.

ارزش قائل شدن برای نظر و عقیده کارمندان، درگیر کردن آنها در رویدادهای محلی، اجرای تبلیغات خانوادگی و دوستانه و… همه و همه باعث خواهد شد تا آنها برای شغلی که در آن کار می کنند ارزش قائل شوند و برای آن به روش های مختلف، تبلیغ کنند.

ارسال دیدگاه

+ 61 = 66