رویکردهای اشتباه در تبلیغات

 

دانلود فایل ویدویی:

حجم فایل: ۲۶٫۵۷ mb

فرمت فایل: mkv.

مدت زمان: ۱۰:۳۳ دقیقه

[vcex_button url=”http://masirezehni.ir/Dl-ca-tablighat/amuzeshe%20tablighat1.mkv” title=”Visit Site” style=”text-align: center” align=”text-align: center” color=”blue” size=”small” target=”self” rel=”none”]دانلود فیلم آموزشی[/vcex_button]

در صورتی که بستر اینترنتی خوبی ندارید و یا می خواهید در مصرف ترافیک اینترنتی خود صرفه جویی کنید می توانید از فایل صوتی این فیلم آموزشی استفاده کنید.

حجم فایل: ۱۴٫۴۹ mb

فرمت فایل: mp3.

مدت زمان: ۱۰:۳۳ دقیقه

[vcex_button url=”http://masirezehni.ir/Dl-ca-tablighat/amuzeshe%20tablighat1.mp3″ title=”Visit Site” style=”text-align: center” align=”text-align: center” color=”blue” size=”small” target=”self” rel=”none”]دانلود فایل صوتی[/vcex_button]

 

 

خلاصه ای از مطالبی که در این فایل آموزشی ارائه شده است:

با عرض سلام و وقت بخیر خدمت اعضای محترم وب سایت مسیر ذهنی

درباره ویدیو: نادر قاهری هستم . قصد دارم که در این چند دقیقه که در خدمت شما هستم در رابطه با موضوع چالشی تبلیغات صحبت کنم . چندتا رویکردی که راجع به تبلیغات خیلی میشنوم را می خواهم در موردش صحبت کنم.

خیلی از مردم میگن که تبلیغات روی ما تاثیری نداره و ما خودمون تشخیص میدیم که چه کالایی خوبه چه کالایی بده . از چه خدماتی استفاده کنیم از چه خدماتی استفاده نکنیم. شاید شمایی که داری این فایل رو گوش می کنید دقیقا نظرتون همین باشه . من هم نظرم همینه شما خودتون تشخیص می دهید که کدام کالا و خدمات براتون مناسبه و کدوم کالاها و خدمات نیاز ها و خواسته های شما را برطرف می کند . کسی نمی تواند شما را اجبار کنه که از محصول من بخر .

 

ولی من یک سوال از شما دارم. شما چگونه تشخیص میدید که این کالا بهتر از اون یکی کالاست؟ مثلا شامپوی شرکت مسیر ذهنی بهتره یا شامپوی نادر قاهری؟ شاید بگید که تستش می کنم و بعد تشخیص میدم که کدومش بهتره. باشه قبول . چون شامپو جزء کالاهای پرمصرفه و قیمتش پایینه میتونید تستش کنید. اما کدومش رو اول تست می کنید کدومش رو بیشتر تست می کنید؟ کدومش رو رغبت می کنید که اول بخرید؟

بذارید سوالم را سخت تر کنم. لبتاپ شرکت Dell بهتر است یا Vaio ؟ Asus بهتر است یا Msi ؟

فرض کنید که فعلا قضیه مالی مطرح نیست و فرض کنید که به مقدار کافی پول دارید. مطمئنا زمانیکه تلویزیون می خرید یا لبتاپ می خرید یا مبل می خرید یا …. حتی اگر به دنبال خرید ارزان هم باشید به این توجه می کنید که چیزی که می خرید براتون چند سال کار کنه و نمی خواهید پول خودتون رو دور بریزید. بحثم اینجا راجع به قیمت گذاری نیست. هم مقالات خوبی روی سایت مسیر ذهنی در مورد این موضوع هست که می تونید از آنها استفاده کنید حتی ایبوک خلق سلاح قیمت رو میونید مطالعه کنید که بطور مفصل راجع به قیمت گذاری صحبت شده. بحث من چیز دیگری است.

شما تشخیص می دهید که کدام کالا خوبه براساس اطلاعاتی که دریافت کرده اید! بنظرتون ای اطلاعات از کجا آمده؟

غالبا اطلاعات تبلیغات و روابط عمومی شرکت سازنده محصوله که روی شما تاثیر می گذاره. تبلیغ فقط تیزر تلویزیونی و بیلبوردی و مجله ای و اینترنتی و اینها نیست! حتی اگر فامیل شما و دوست شما داره محصولی رو به شما معرفی می کنه و بهتون مشاوره و راهنمایی میده و شما به حرفش گوش میدیدو خریدتون رو انجام می دید این هم تبلیغاته. این تبلیغات دهان به دهانه. این اطلاعاتی که از زبان فرد مورد اطمینان شما داره خارج میشه و به شما مشاوره میده این اطلاعات بنظرتون از کجا آمده؟ یک حتی اگر در بازار اون کالا در حال فعالیت باشه امکان نداره که همه مدل ها از همه برندها را تست کرده باشه و براسا تجربه شخصی به شما مشاوره بده. این اطلاعات قطعا و بدون شک از اطلاعاتی است که شرکت سازنده از طریق تبلیغات و روابط عمومی داره به جامعه منتقل میکنه. مثلا اگر گوشی جدید سامسونگ داره وارد بازار می شه اطلاعات اون گوشی از طریق رسانه های مختلف متقل میشه . از طریق وب سایت – از طریق رسانه های اجتماعی – از طریق مجلات مختلف – از طریق همایش رونمایی از محصول جدید و ریپورتاژهای خبری قبل و بعد از همایش

تمامی این ها برنامه های تبلیغات و روابط عمومی است که داره اطلاعات را در اختیار شما قرار میده.

مثال دیگری را خدمتتون عرض کنم که دیدتون نسبت به این مسئله بازتر بشه و از زاویه دیگری به این رویکرد نگاه کنیم. یسری تبلیغات در حال حاضر در تلویون در حال پخش است که چند سالی است که داره مدام پخش میشه . فکر میکنم حدود سه سال است توی بازه های زمانی مختلف درحاله پخشه و این تبلیغی است در رابطه با یک موسسه آموزشی در رابطه با کنکور. این تبلیغ  رو در رسانه های اجتماعی به تمسخر گرفته اند و توی صحبت های جمعی بین جوانان و نوجوانان که مخاطب هدف این موسسه هستند این تبلیغ رو مسخره می کنند. اما بنظرتون چرا این تبلیغ با این که از نظر جامعه قابل قبول نیست داره این همه سال پخش میشه؟ آیا مدیر آن مجموعه ناراحت نیست که دارن تبلیغش رو مسخره می کنند!؟

مطمئن باشید که این تبلیغ برای مدیریت این مجموعه سود آوری ایجاد کرده است و تا زمانیکه سود داشته باشد براش،از این تبلیغات استفاده می کنه . هدف اصلی تبلیغات اینه که منتهی بشه به سودآوری و دقیقا این تبلیغ هرچند قشنگ نیست اما به هدف اصلی خود رسانده است.

بحثمون رو من در فایل بعدی ادامه میدهم . سه روز دیگه روی وب سایت مسیر ذهنی فایل بعدی رو می تونید دانلود کنید. اگر به این مباحث علاقه مندید ۳ روز دیگه منتظر فایل ما باشید.

روز خوش توام با موفیت براتون آرزومندم. خدانگهدار

 

شما میتوانید با کمک آژانس دیجیتال مارکتینگ مسیر ذهنی طراحی موشن گرافیک حرفه ای و جذابی را تجربه کنید.

نظرات (1)

ارسال دیدگاه

46 − = 41