برنامه ریزی تبلیغات موثر

دانلود فایل ویدویی:

حجم فایل: ۳۰٫۵۸ mb

فرمت فایل: mp4.

مدت زمان: ۱۵:۰۸ دقیقه

[vcex_button url=”http://masirezehni.ir/Dl-ca-tablighat/amuzeshe%20tablighat3.zip” title=”Visit Site” style=”text-align: center” align=”text-align: center” color=”blue” size=”small” target=”self” rel=”none”]دانلود فیلم آموزشی[/vcex_button]

 

در صورتی که بستر اینترنتی خوبی ندارید و یا می خواهید در مصرف ترافیک اینترنتی خود صرفه جویی کنید می توانید از فایل صوتی این فیلم آموزشی استفاده کنید.

حجم فایل: ۶٫۹۰ mb

فرمت فایل: mp3.

مدت زمان: ۱۵:۰۸ دقیقه

[vcex_button url=”http://masirezehni.ir/Dl-ca-tablighat/amuzeshe%20tablighat3.mp3″ title=”Visit Site” style=”text-align: center” align=”text-align: center” color=”blue” size=”small” target=”self” rel=”none”]دانلود فایل صوتی[/vcex_button]

خلاصه ای از مطالبی که در این فایل آموزشی ارائه شده است:

عرض سلام و احترام خدمت خانواده سایت مسیر ذهنی

درباره ویدیو: نادر قاهری هستم. در این فایل آموزشی قصد دارم چند دقیقه ای در رابطه با برنامه ریزی موثر تبلیغات صحبت کنم. دوستانی که دو فایل آموزش تبلیغات را ندیدند می توانند از وب سایت مسیر ذهنی، این دو فایل آموزش تبلیغات رو دانلود بکنند تا در جریان بحث های ما قرار بگیرند.

برای یک برنامه ریزی تبلیغات موثر ما باید چند گام رو طی بکنیم اولین گام اینه که ما هدف گذاری بکنیم بدونیم که هدفمون چی هستش؟ بطور کلی چه نوع هدف هایی برای تبلیغات می توانیم در نظر بگیریم؟ من چنتا هدفی که می تونیم برای هدفمون در نظر بگیریم رو اینجا مطرح میکنم باتوجه به زمانیکه میتونیم در این فایل صحبت کنیم. یکی از هدفها اینه که ما مخاطبانمون رو به سمت محصولاتمون هدایت کنیم یعنی دقیقا تبلیغاتی هستش که برای فروش استفاده می کنیم مثلا اگر ما صندلی داریم و می خوام این رو بفروشیم دقیقا تبلیغاتی برای فروش اون صندلی درست بکنیم و تبلیغی هستش که مستقیما ما محصول داریم به مشتری می فروشیم برای مثال روزنامه شهری دقیقا از این نوع تبلیغاته یا تبلیغات پیک برتر دقیقا از این نوع تبلیغات هستش یا حتی میتونه توی مجلاتی قرار بگیره که شاید فقط توی اون مجله کلا مطالب آموزشی باشه ولی توی یک صفحش تبلیغی باشه که داره دقیقا محصولی رو میفروشه. اینها از اینوع تبلیغات هستن، تبلیغات فروش هستن.

 

مدل دوم مدل تبلیغاتی هستش که برای خدمات جدید استفاده میشه یا محصولات جدید که ما باید رو بیاریم به سمت معرفی کالا و خدمتمون و بعد آموزش هایی رو در آن خصوص بیان بکنیم مثال ناموفقی که میتونیم برای این نوع تبلیغات بزنم، تبلیغ وایمکس بودش. اگر یادتون باشه یه خدمت جدیدی بود که داشت ارائه می شد ولی تبلیغی که ارائه شد متاسفانه تبلیغ مناسبی نبود و هرکسی که تبلیغ وایمکس رو میدید متوجه نمی شد که وایمکس یعنی چی و بعدها متوجه میشد که یک بستر اینترنتیه که میتونه ازش استفاده کنه در صورتی که اگر می خواستند خیلی خوب عمل بکنن باید اولا خدمت رو معرفی می کردند و آموزش هایی رو در خصوص وایمکس می دانند.

 

مدل سوم تبلیغاتی هستش که برای برندسازی استفاده میشه. میخوایم برندمون رو معرفی کنیم. میخوایم نشون بدیم که ما متمایز هستیم نسبت به رقبا. می خوایم یک شخصیت یک هویت برای کسب و کارمون برای شرکتموون برای محصولمون بسازیم. رو میاریم به سمت تبلیغات برندسازی. یه نکته ای رو من همینجا بگم مدلهای تبلیغاتی رو میتونیم توی هرصنعتی اجرا کنیم. بستگی به بینش اون مدیریت داره بستگی به اون کسب و کار داره که چگونه میخواد نفوذ پیدا کنه به اون بازار یعنی ما میتونیم هم با تبلیغات فروش پیش بریم هم با تبلیغات برندسازی و جفتش رو منتهی بکنیم به سودآوری ولی پیام هامون توی هرکدام از این ها متفاوت خواهد بود یعنی تبلیغی که ما برای فروش میسازیم پیامش متفاوته با تبلیغی که برای برندسازی ساخته میشه و تبلیغی که برای آموزش میسازیم با تبلیغ برندسازی و فروش متفاوت خواهد بود و همین طور مدل های دیگر تبلیغاتی. هرکدومشون بر اساس هدفی که دارند ما پیاممون هم متفاوت خواهد شد.

 

مدل بعدی اینه که نام برندمون رو میخواهیم توی ذهن مخاطبمون حفظش کنیم شاید گه گداری دیده باشید که یسری تبلیغات رو چند ماه میبینید و چند ماه نمیبیبینید، توی پاره های زمانی ای دیده میشه و توی پاره های زمانی دیگه دیده نمیشه یا مثلا امسال تبلیغاتی رو میبینید و سال آینده خیلی کوتاه تبلیغاتش پخش میشه این نوع تبلیغات بخاطر اینه که می خوان برندشون رو توی ذهن شما یاداوری بکنن. اون معرفی برند انجام شده و برای اینکه یادآوری بکنن در پاره های از زمان دوباره اون تبلیغات جسته و گریخته پخش میشه اینجوری میخوان اون برند توی ذهن شما ماندگار کنن و به مرور جایگاه اون برند رو داخل ذهن مخاطبشون افزایش بدن. برای مثال تبلیغ تک ماکارون، زر ماکارون یا ماکارونی تک از این نوع تبلیغات استفاده می کنن.

یا مدل بعدی اینه که رقابت بکنیم و پابه پای رقیبمون باید رقابت بکنیم. ممکنه رقیبمون کمپین های تبلیغاتی رو پیاده سازی کرده باشه که بتونه به بازار بیشتر نفوذ پیدا بکنه و دنبال این باشه که سهم بازار بیشتری رو نصیب خودش بکنه و در واقع میخواد سهم بازار ما رو بگیره و اون بازاری که ما در اختیار خودمون داریم اونا رو در اختیار خودش بگیره خب توی همچین مواقعی ما باید دفاع بکنیم از حریم خودمون ما هم باید مثل رقیبمون هجوم بیاریم به بازار. برای مثال من میتونم تبلیغاتی که در خصوص برنج انجام شد را خدمتتون عرض کنم که دیدیم که کمپین های مختلف از سمت و سوی برنجهای مختلف داشت ایجاد میشد برنج محسن گلستان آوازه بیست. همه اینها همزمان با هم هجوم آوردن به سمت بازار. یکی از برندها فعالیتش رو شروع کرد و بقیه برندها برای اینکه بتونن سهم بازار خودشون رو حفظ کنن و بتونن جلوگیری کنن از اینکه برند دیگری به بازارشون هجوم بیاره تصاحب بکنه اومدن دفاع کردن و مجبور شدند که کمپین هایی رو راه اندازی بکنن.

 

گام بعدی بعد از هدف گذاری اینه که بودجه گذای بکنیم و تصمیم در مورد بودجه تبلیغاتی بگیریم. روشهای مختلفی برای بودجه بندی وجود داره که بسته به نوع کسب و کار و هدف می توان از یک روش یا ترکیب روش ها استفاده کرد که در اینجا به دو مدل رایج اشاره می کنم.

  1. بر اساس توان مالی تصمیم گیری کنیم. تا جاییکه بنیه مالی اجازه میده عمل کنیم. معمولا خیلی از شرکت های نوپا از این روش استفاده می کنند که متاسفانه باید بگم که این روش برای خیلی از شرکت های نوپا جوابگو نیست چون که توی مرحله معرفی شرکت ما باید بودجه های بیشتری رو به تبلیغات اختصاص بدیم. معمولا اتفاقی که توی این نوع بودجه گذاری رخ میده اینه که ما معمولا هزینه کمتری را به تبلیغات اختصاص می دهیم و همین موضوع باعث میشه که ما تبلیغاتمون تاثیرگذار نباشه و برنامه بلند مدتی روی کسب و کار و تبلیغاتمون نداشته باشیم.

 

  1. روش دوم اینه که بر اساس درصد فروش یا درصد سود باشه. این خوبه که بین سود و تبلیغاتمون داریم ارتباط برقرار می کنیم یعنی هدف ما از تبلیغاتمون اینه که ما دنبال سودمون هستیم و به صورت مستمر می توانیم انجام بدیم ولی عیبی که داره مخصوصا توی بحران های اقتصادی وقتی بازارمون دچاره بحران هایی میشه اینه که چون ما فروش های خیلی خوبی نداریم بر اساس این روش از تبلیغات ما کاسته میشه که بهتر اینه که ما تبلیغاتمون رو داشته باشیم و اون بخش بازار که توی بحران داره خرید میکنه رو تصاحب کنیم و نباید اجازه بدیم که رقبای ما خیلی راحت اون فروش رو نصیب خودشون بکنن.

 

 

گام بعدی بعد از بودجه گذاری اینه که ما بریم سراغ رسانه و پیاممون. بر اسا هدفی که داریم و براساس بودجه گذاری که انجام دادیم و با توجه به شناختی که ما از مخاطبینمون داریم رسانه و پیاممون رو انتخاب میکنیم. اینکه توی تلویزیون رادیو حضور پیدا میکنیم با چه پیامی حاضر میشیم. اگر داخل مجلات میریم چه پیامی تولید کنیم و همینطور اینترنت و تبلیغات محیطی و کانال های تبلیغاتی مختلف و در انتها می رسیم به تبلیغاتی که اجرا شده و ما باید ارزیابی کنیم و ببینیم که آیا این تبلیغاتی که براش بودجه صرف کردیم زمان و انرژی گذاشتیم آیا موفق بوده یا نه و دوباره برمی گردیم به اول و برناممون رو اصلاح می کنیم و اگر نیاز باشه رسانمون رو تعویض می کنیم، پیاممون رو تغییر میدیم. با تجربه ای که از تبلیغ اول داشتیم حتی بودجه گذاری رومون رو تغییر بدیم و بعد دوباره تبلیغاتمون رو دوباره تکرار کنیم.

امیدوارم از مطالبی که ارائه شد بهره لازم رو برده باشید

جا داره که من اینجا محصول جدیدی رو که تهیه کردیم رو معرفی بکنم. مجموعه ما محصول آموزشی رو تهیه کرده راجع به تبلیغات به نام رمز و راز تبلیغات پولساز . سعی بر این بوده که تمامی نکاتی که برای تبلیغات لازم دارید رو توی این دوره بیاریم به همین دلیل دوره مفصلی شده. یادتون نره که یه تبلیغ موفق تبلیغیه که شرکت رو به سودآوری برسونه و تمامی مطالبی که ما توی این دوره گفتیم قدم به قدم شما رو به این هدف اصلی میرسونه. البته اینجوری نیست که شما با دیدن این دوره کارتون تموم بشه. باید تمرین بکنید باید تجربه بکنید تا بتونید به مرور تبلیغات موثرتری بسازید.

 

اگر مدیر هستید و زمان زیادی رو برای آموزش و تجربه کردن توی تبلیغات ندارید توی این دوره مثال هایی زده شده که میتونید با استفاده از الگوگیری از آن ها توی بازار رقابتی خوب عمل کنید و بینش شما رو نسبت به حوزه تبلیغات و بازاریابی بهتر میکنه که بتونید خودتون ایده های نو و بکری پیاده سازی کنید.

اگر هم که مشاور بازاریابی و تبلیغات هستید و به این حوزه علاقه مندید این دوره خیلی از نیازها و خواسته های شما رو پوشش میده که میتونید سر فصل این دوره رو در سایت مسیر ذهنی ببینید و اگر دوست دارید سریعتر پیشرفت کنید توصیه میکنم این محصول آموزشی رو تهیه کنید.

براتون آرزوی موفقیت و سلامتی دارم.

خدانگهدار

 

اگر قصد ساخت تیزر تبلیغاتی را برای مجموعه و شرکت خود دارید میتوانید این کار را به آژانس دیجیتال مارکتینگ مسیر ذهنی بسپارید تا حرفه ای ترین ویدیو ها را برای شما طراحی کنند.

 

محصولات پیشنهادی

[products columns=”4″ orderby=”title” order=”DESC” ids=”7047″]

 

شاید به این مطالب هم علاقه مند باشید

نظرات (2)

ارسال دیدگاه

50 − = 41