مقاله در شماره ۳۳۲ مجله موفقیت

کمیل غفورمحسنی مقاله کاربردی با عنوان “۳ راه تاثیر گذار برای جذب مشتریان ماندگار” در نیمه دوم مرداد، شماره ۳۳۲ مجله موفقیت منتشر کرد.

 

به عنوان صاحب کسب‌وکار بدون شک می‌دانید که مشتریان مانند نیرویی حیاتی در رگ‌های شرکت شما هستند. جریان ثابت جذب مشتریان به شما اجازه پیشرفت کسب‌وکارتان و تحقق آرزوهایتان را می‌دهد. کم نیستند شرکت‌هایی که در بحران‌ها به خاطر تعداد مشخصی از مشتریان ثابت و وفادار دوام آورده‌اند و بسیاری از شرکت‌ها به دلیل عدم توانایی در جذب مشتریان جدید کسب‌وکار خود را تعطیل کرده‌اند. در اینجا می‌خواهم چند راهکار ساده ولی عالی برای جذب مشتریان برای شما بیان کنم.

 

۱- مشتریان ایده آل خود را بشناسید
جستجو برای جذب مشتریانی که نوع آن‌ها را می‌شناسید راحت‌تر است. بدون شناخت مشتریانتان احتمالا نمی‌دانید کجا باید به جستجوی آن‌ها بپردازید. باید تصویری شفاف از مشتری هدف خود در سر داشته باشید. به این فکر کنید که چه چیزهایی این نوع از مشتریان را خوشحال می‌کند، ناراحت می‌کند، می‌ترساند، آرامش می‌دهد و سپس به این فکر کنید که چگونه می‌توانید زندگی آن‌ها را کمی راحت‌تر کنید.
تمرکز خودتان را به مشتریان ایده آلتان محدود کنید و از هدف قرار دادن بازارهای بزرگ مثل همه زن‌ها، همه مردها یا مثلا متولدین دهه شصت و… خودداری کنید. چند محصول برای بازار به آن بزرگی باعث می‌شود شما نتوانید استراتژی هدف بادوامی را برای جذب مشتریان جدید پیاده‌سازی کنید. فرض کنید شما می‌خواهید یک بالن را با فوت کردن باد کنید. قطعا توانایی و منابع شما (ریه) برای چنین حجمی کافی نیست. نیاز به کپسول، تجربه کافی و شاید یک نیروی کمکی ماهر باشد. بازارهای بزرگ هم مثل یک بالن هستند شما باید از منابع کافی، تجربه زیاد و نیروهای توانا برخوردار باشید.
به عنوان مثال اگر شما می‌خواهید با محصولی مثل ساعت اسپرت وارد بازار شوید، بهتر است بجای هدف قرار دادن همه مردم جامعه، فقط بر روی خود ورزشکاران تمرکز کنید….

 

(ادامه مطلب را در صفحه ۱۸ و ۱۹ ، شماره ۳۳۲ مجله موفقیت می توانید مطالعه بفرمایید)

ارسال دیدگاه

+ 27 = 34