مناسب ترین خدمات سئو را برای کسب و کار کوچک

دیده شدن توسط موتور جستجو یاsearch engine visibility  برای ادامه حیات تمام کسب و کارهای کوچک یا محلی، یک امر بسیار مهم و ضروری است. انجام تبلیغات پولی(paid ads)  راهی عالی برای دستیابی سریع به بازدید بالا و بسیار هدفمند است، اما شما به عنوان مدیر یک کسب و کار باید حتما روی چشم انداز عالی بلند مدت وب سایت خود نیز کار کنید.

شاید تصور شما از بهینه سازی موتور جستجو (سئو) انجام فرآیندهایی ساده با بازده کوتاه مدت باشد، اما فراموش نکنید که سئو، یک استراتژی بازاریابی پیچیده است که یک شبه به دست نمی آید، بلکه باید برای دستیابی به سئویی پربازده و ایده آل، صبور باشید و تلاش کنید.

SEO مثل یک معما پیچیده است!

SEO مثل یک معما پیچیده است! آنچه مشخص است این است که معمولا مشاغل کوچک و محلی، از مهمترین و موثرترین استراتژیهای بازاریابی استفاده نمی کنند، چون فکر می کنند کسب و کار کوچک آنها هرگز بیشتر از این پیشرفت نخواهد کرد.

و یا اینکه صاحبان کسب و کارهای کوچک، وقت لازم برای انجام سئو و یا یادگیری آن را ندارند.

از متخصصین خدمات سئو کمک بگیرید!


اما خبر خوش این است که اصلا نیازی نیست شما زمانی برای یادگیری سئو و پیاده سازی آن در وب سایت خود صرف کنید! شما می توانید به راحتی یک متخصص خدمات سئو حرفه ای برای شرکت خود، استخدام کنید یا از یک آژانس با تجربه در این زمینه استفاده کنید.

برای پیدا کردن مناسب ترین خدمات سئو برای کسب و کار کوچک خود نگران نباشید!

اصلا نگران پیدا کردن مناسب ترین خدمات سئو برای کسب و کار کوچک خود نباشید. این مقاله دقیقاً به همین دلیل نوشته شده است. تمام نکاتی که شما باید برای انتخاب این خدمات، بدانید در ادامه خواهید آموخت.

آنچه در این مقاله می آموزید.

سوالاتی که در این مقاله مطرح می شود عبارت است از:

  • اصول SEO چیست و چرا برای مشاغل محلی و کوچک بسیار مهم است؟
  • مزایای استخدام خدمات سئو برای مشاغل کوچک چیست؟
  • چگونه خدمات سئو محلی ارزان قیمت پیدا کنیم؟
  • ارائه دهنده خدمات SEO باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

چگونه مشتریان زیادی به دست آورید؟

موتور جستجو جایی است که مشتریان شما در آن به جستجو مشغولند و در آنجاست که باید نظر آنها را جلب کنید؛ پس سعی کنید خاص باشید و از رقبا جلو بزنید! بنابراین بیایید تا به شما بگوییم که چگونه مشتریان زیادی به دست آورید.

سئو محلی (Local SEO)یا سئو تجارت کوچک چیست؟

قبل از اینکه انواع خدمات آژانس های سئو را بیان کنیم، ابتدا باید مطمئن شویم که درک درستی از سئو سایت دارید. بسیاری از صاحبان مشاغل، بهینه سازی موتور جستجو  (SEO)را معمائی می دانند که فقط کسانی که دارای دانش درونی و تخصصی هستند می توانند آن را حل کنند!

بله درست است! مسلما یک شرکت خدمات سئو از تخصص و دانش درونی برخوردار است که شما آن دانش را ندارید، اما قبول کنید که به عنوان یک مدیر و یا حتی کارمند در دنیایی که تکنولوژی و اینترنت حرف اول را می زند، دانستن اصول اولیه سئو یک امر ضروری و ناگزیر است.

 

اصول اولیه سئو چیست؟

اصول اولیه سئو به مفاهیم ساده زیر تقسیم می شود:

  • بهینه سازی وب سایت برای کاربران موتور جستجو

حتی اگر شما وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی می کنید، باید بدانید موتورهای جستجو الگوریتم های رتبه بندی خود را بر اساس رفتار کاربر ایجاد می کنند، زیرا هدف آنها معتبرترین منبع اطلاعات موجود در وب است.

به این معنی که در پایان روز، شما در واقع برای “کاربران” موتور جستجو وب سایت خود را بهینه سازی می کنید، یعنی برای افرادی که دقیقاً مانند شما هستند.

  • سئو تنها یک تاکتیک نیست؛ بلکه مجموعه ای از تاکتیک هاست.

سئو تنها یک تاکتیک نیست، بلکه ترکیبی از روش ها و تاکتینک هائیست که به طور همزمان برای کمک به موتورهای جستجو مانند گوگل برای یافتن:

  • وب سایت کسب و کار شما
  • شناساندن آن به عنوان وب سایتی مطمئن و قابل اعتماد
  • سازماندهی اطلاعاتی که در آن منتشر می کنید
  • و ارائه وب سایت به کاربرانی که آن را جستجو می کنند، ایجاد شده است.

حال، بیایید هر یک از اجزای SEO یعنی Search Engine Optimization را با دقت بیشتری بررسی کنیم.

بررسی اجزاء SEO

  • Search یا جستجو کردن:

یکی از متداول ترین روشهای یافتن محصولات، خدمات و مشاغل نزدیک به مشتریان، روش استفاده از موتور جستجو (که در مورد آن اصطلاح “جستجوی محلی” نیز به کار می رود.) است.

اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم، سرچ یعنی افراد یک عبارت جستجو یا یک سوال (که به عنوان کلمه کلیدی نیز شناخته می شود) را در گوگل وارد می کنند. سپس گوگل آنچه را به عنوان مناسب ترین و مفیدترین نتایج، شناسایی کرده است، باز میگرداند. در واقع گوگل، هر کدام از نتایج محلی که لازم بداند را به کاربر نشان می دهد.

در بسیاری از موارد، نتایج محلی، کل نمای اولیه صفحه را به خود اختصاص می دهند. و این همان چیزی است که ما هنگام تایپ عبارت “تعمیرگاه دوربین” در گوگل، حتی بدون درج موقعیت مکانی خود در سرچ، مشاهده می کنیم:

با ظاهر شدن خودکار نتایج محلی، می توانید به خوبی متوجه شوید که چرا خدمات سئو محلی یا همان

Local  SEO ارزش این کار را دارند!

  • Engine یا موتور:

موتورهای جستجو (به عنوان مثال گوگل) برای پیدا کردن اطلاعات در مورد عبارت و یا کلمه سرچ شده، از الگوریتم های پیچیده (یا فرمول ها) استفاده می کنند که به شناسایی، ارزیابی و اولویت بندی صفحات کمک می کند.

“عنکبوت” یا کرولرهای موتور جستجو به طور مداوم وب را می خزند، هر صفحه ای که از طریق این فرمول پیدا می کنند را فیلتر کرده و صفحات را در یک پایگاه داده ذخیره می کنند. (با نامی مشخص برای آنها).

به این ترتیب، وقتی شخصی جستجویی را انجام می دهد، گوگل در واقع نتایج حاصل از فهرست خود را به جای اینترنت زنده برمی گرداند.

نکته مهمی که باید به یاد داشته باشید این است که SEO عبارت است از انتقال کیفیت صفحات وب سایت شما و ارتباط آنها با مکان ها و اصطلاحات خاص به زبانی که کامپیوتر می تواند آن را درک کند، مانند استفاده از تگ های متا.

Optimization یا بهینه سازی:

برای اینکه مشتریان بالقوه شما بتوانند شما را از طریق جستجوی گوگل پیدا کنند، باید در گوگل رتبه بالایی داشته باشید، مخصوصاً در صفحه اول! و در حالت ایده آل، در چند نتیجه برتر. به همین دلیل شما باید محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. به همین دلیل است که اصطلاح “بهینه سازی موتور جستجو” به کار می رود.

بخش بهینه سازی در واقع، آغاز فعالیت خدمات رسانی یک سرویس دهنده سئو و یا همان خدمات سئو محلی برای مشاغل کوچک و محلی است.

سئو، نتایجی قدرتمند، پرسود و پایدار برای کسب و کار شما به دست می آورد، اما تنها درصورتی که به درستی انجام شود!

ممکن است انجام صحیح تمام بهینه سازی ها به عنوان یک تجارت کوچک یا یک شرکت انحصاری دشوار باشد، چه برسد به اینکه بفهمیم کدام تاکتیک برای شروع سئو لازم است! بنابراین بیایید در ادامه شما را با خدمات بازاریابی سئو آشنا کنیم.

چرا باید از یک شرکت خدمات سئو کمک بگیریم؟

تا اینجا متوجه شدیم که بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای کسب و کار کوچک ما ضروریست.

اما حالا باید ببینیم چرا باید یک از شرکت خدمات سئو استفاده کنیم؟

 

سئو چیز پیچیده ایست!

درست است که ما در بالا مولفه های اصلی آن را بسیار ساده مطرح کردیم، اما این دلیل بر ساده بودن سئو نیست!

و به همین ترتیب نیز سئوی مشاغل کوچک، ساده تر از سئوی مشاغل و کسب و کارهای بزرگ نیست!

همانطور که در بالا ذکر شد، SEO مجموعه ای از روش هاست که برای ایجاد اثربخشی در صفحات نتایج محلی موتور جستجو به صورت همگام کار می کنند.

ممکن است شما نتوانید به تنهایی تمام تاکتینک ها و اصول SEO را انجام دهید و در نهایت وقت و هزینه خود را تلف کنید.

سئو به تلاش و کار مداوم نیاز دارد.

سئو یک استراتژی بازاریابیone-and-done  نیست. به این معنی که برخی از بهینه سازی ها را نمی توانیم فقط یک بار انجام دهیم و تصور کنیم که دیگر نیازی به بازسازی و نگهداری مجدد آنها نیست!

سئو واقعی یک کار مداوم، تکراری و طولانی مدت است.

در واقع سئو شامل:

  • انتشار منظم مطالب تازه و با کیفیت
  • به روزرسانی دقیق صفحات موجود به طور مداوم
  • بازگشت به صفحات قدیمی و افزودن لینک به صفحات جدید
  • تبلیغ محتوا از طریق کانال های دیگر مانند رسانه های اجتماعی و ایمیل

ارتقا و تبلیغ محتوا، تنها یکی از ده ها استراتژی سئو است که برای وب سایت شما ایده آل و موفقیت آمیز است.

با کمک یک شرکت خدمات سئو، وب سایت شما می تواند ترافیک و لیدها یا سرنخ های (Lead) بیشتری در پس زمینه دریافت کرده و در این صورت شما می توانید با خیال راحت برروی سرویس دهی باکیفیت به مشتریان خود متمرکز باشید.

(یک لید یا سرنخ، به کاربری گفته می شود که به محصول، و یا خدمات شما به روش های مختلف، علاقه نشان داده است.)

SEO یک هدف متحرک است.

همانطور که در بخش “موتور جستجو” در معرفی اجزای سئو در بالا گفته شد، گوگل، از الگوریتمی پیچیده استفاده می کند که این الگوریتم فاکتورهای مختلف رتبه بندی را برای تعیین کیفیت، مرتبط بودن و صحت یک صفحه در نظر می گیرد. ما بخش بزرگی از این عوامل رتبه بندی را می دانیم، اما نه همه آنها.

بعلاوه، Google به طور مرتب الگوریتم خود را تغییر و تحول داده و تکمیل می کند. یک خدمات سئوی تجارت کوچک می تواند به روزرسانی های الگوریتم گوگل را زیرنظر گرفته و برترین و بهینه ترین استراتژی را متناسب با آن تنظیم کند.

دانش و ابزار

ابزارهای رایگان کلمات کلیدی برای استفاده در هنگام ایجاد محتوا و انجام SEO بسیار مناسب هستند. ابزارهای SEO و اشتراک خدمات نیز مفید هستند، اما شما باید یاد بگیرید که چگونه از هر پلتفرم بیشترین بهره را ببرید. یک ارائه دهنده خدمات SEO حرفه ای مجهز به بهترین دانش ها و ابزارهایی است که در صورت همکاری با شما می تواند به موفقیت کسب و کار شما در رقابت با رقبا کمک کند. ابزارهای  SEOمانند SEMrush موثر هستند، اما تسلط بر آنها ممکن است برای شما سخت و دست و پا گیر باشند.

مزایای استفاده از خدمات سئو وب سایت

بنابراین، تا اینجا متوجه شدیم که یک شریک سئو می تواند چه کارهایی برای بازاریابی کسب و کار کوچک شما انجام دهند. اما حالا بیایید در مورد خدمات سئو وب سایت برای کسب و کار شما صحبت کنیم. روی رشد متمرکز باشید.

همانطور که در بالا ذکر شد، نه تنها پیاده سازی تمام روش های خاص SEO زمان زیادی را صرف می کند، بلکه استراتژی های سئو نیازمند بازبینی، بازسازی و نگهداری مداوم بوده و در رأس به روزرسانی های گوگل قرار دارد. با استخدام یک ارائه دهنده خدمات سئو وب سایت، دیگر لازم نیست زمان زیادی صرف آموختن سئو و پیاده سازی آن نمایید. این به این معنی است که شما وقت بیشتری برای تمرکز بر جنبه های دیگر کسب و کار خود مانند ارتقاء خدمات شرکت و یا بهبود خدمت رسانی به مشتریان را دارید.

سریع تر به موفقیت دست پیدا کنید.

تلاش برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) می تواند هفته ها و یا حتی ماه ها طول بکشد تا وب سایت شما به حد قابل قبولی برسد و آمار بازدید بیشتری پیدا کند.

همیشه هم آزمون و خطا عاقلانه نیست! بنابراین، عقل حکم می کند تا کمتر زمان و هزینه خود را هدر داده و به جای اینکه مدت زمان زیادی از وقت و هزینه خود را برای آموختن مفاهیم سئو صرف کنید، هرچه سریع تر یک تیم یا فرد سئوی مناسب برای شرکت خود در نظر بگیرید.

یک تیم خدمات سئوی کسب و کارهای کوچک طبیعتا تخصص و سال ها تجربه در زمینه بهینه سازی موتور جستجو دارد که اگر شما بخواهید این تجارب و تخصص ها را بیاموزید، باید سال های سال آموزش ببینید، زمان بگذارید و هزینه صرف کنید.

داده های خود را درک کنید.

هرچه سریعتر بتوانید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید، برای شما بهتر است، چون شما باید با داده های معنی دارتری کار کنید. اما چه داده هایی معنی دار هستند؟ چگونه می توانید همه چیز را درک کنید؟

این یکی دیگر از مزایای استفاده از خدمات سئو برای کسب و کارهای کوچک است. این متخصصین می توانند نگاهی به بازدید وب سایت شما بیاندازند و برای دستیابی به اهداف تجارت کوچک شما، نگرش ها، داده ها و اطلاعات کلیدی را جمع آوری کنند. آنها می توانند به شما کمک کنند تا موارد زیر را ببینید:

  • کدام صفحات بیشترین بازدید را دارند؟
  • موثرترین کال تو اکشن (Call To Action)یا همان دعوت به اقدام کدام است؟
  • کدام صفحه های فرود بیشترین تغییر را دارند؟
  • مشخصات دموگرافیک مخاطبان هدف شما چیست؟

این داده و نگرش ها استراتژی محتوای شما را آگاهانه به سمت جلو هدایت کرده و به ارائه دهنده SEO شما کمک می کند تا تلاش خود را فقط بر روی افرادی که مشتری واقعی و بالقوه بوده و ارزش زمان گذاشتن را دارد، متمرکز کنند.

چرخ فلک بازاریابی خود را فعال کنید.

بیشتر مواقع، پیشرفتِ کارِ سئو، کند پیش می رود، اما یک شرکت خدمات سئو می تواند از روش های موثر و جذابی استفاده کند که باعث تقویت حرکت چرخه سئو شود. وقتی رتبه وب سایت شما بهبود می یابد، بازدیدکنندگان بیشتری صفحات شما را در نتایج جستجو پیدا می کنند. با ورود بیشتر بازدید کنندگان و ماندن در صفحات شما، رتبه بالاتری در گوگل خواهید داشت.

با بالا رفتن رتبه وب سایت و قرار گرفتن گسترده تر محتواهای ارزشمند شما در معرض دید مشتریان، سایت های بیشتری به صفحات شما لینک می خورند. این امر دامنه و اعتبار کسب و کار شما را افزایش داده و باعث بهبود رتبه وب سایت شما خواهد شد. هرچه در گوگل رتبه بالاتری داشته باشید، به طور موثرتری به سمع و نظر مخاطبان خود خواهید رسید.

فروش بیشتری ایجاد کنید.

وقتی بهینه سازی موتور جستجو به درستی انجام شود، شما نه تنها بازدیدکننده بیشتری را به وب سایت خود جذب می کنید، بلکه به بازدیدکنندگان مفیدتر و ارزشمندتری نیز دست پیدا خواهید کرد.

از آنجایی که موتورهای جستجو نتایج را به کاربرانی باز می گردانند که به طور فعال در جستجوی یک اصطلاح یا یک عبارت خاص هستند، رسیدن به بالای آن دسته، به معنای ارائه اطلاعات به افرادی است که بیشتر این اطلاعات را می خواهند.

این به این معنی است که افرادی که از طریق جستجو به سایت شما می رسند، علاقه مند به خرید بوده و احتمال بیشتری وجود دارد که به مشتری بالفعل و واقعی تبدیل شوند.

یک شرکت خدمات سئو چه کاری انجام خواهد داد؟

اگر شما به عنوان یک مدیر کسب و کار، اصول SEO را می دانید، اما به فکر همکاری با یک شرکت خدمات سئو برای تجارت خود هستید، ممکن است از خود بپرسید که آنها دقیقاً چه کاری انجام می دهند؟ در ادامه، ما به طور خلاصه به روش های مورد استفاده این شرکت ها می پردازیم.

بنابراین شما می توانید تصویر دقیق تری از خدمات سئو در ذهن خود ایجاد کنید و از اصطلاحاتی که ممکن است در حین مکالمه با یک ارائه دهنده خدمات SEO از این افراد بشنوید، آگاهی داشته باشید.

On-page SEO  یا سئو داخلی

تمام تلاش هایی که یک شرکت خدمات سئو برای صفحات وب سایت شما انجام می دهد، بر “قابلیت پایش یا crawlability” و قابلیت استفاده از صفحات وب سایت شما متمرکز است. این متخصصین، بخش هایی از وب سایت شما را که توسط عموم مردم دیده می شود و توسط موتورهای جستجو پایش و خوانده می شود را بهینه سازی می کنند.

این بخش ها شامل:

  • محتوا: متخصصین اطمینان حاصل می کنند که محتوای صفحات شما با کلمات کلیدی که برای آنها رتبه بندی کرده اید، مفید و باکیفیت بوده و مرتبط باشد.
  • تجربه: آنها از تجزیه و تحلیل وب سایت برای شناسایی میزان جذابیت یک صفحه و ارائه روش های جدید برای بهبود و بهینه سازی وب سایت از دیدگاه کاربر استفاده می کنند.
  • ساختار: آنها اطمینان حاصل می کنند که سلسله مراتب لینک وب سایت شما سازمان یافته و به راحتی توسط موتورهای جستجو پایش (خزیده) می شود.
  • داده های متا: آنها اطمینان حاصل می کنند که هر صفحه از تگ های عنوان هدرها، تگ های تصویر و توضیحات متا که حاوی کلمات کلیدی مورد هدف هستند، تکمیل شده و بی کم و کاست است.

 

Off-page SEO یا سئو خارجی

یک شرکت خدمات سئو حرفه ای و مجرب از روش های مختلف Off-page SEO استفاده می کند، که شامل عناصر خارجی سایت شما است. این بخش ها شامل:

  • عملکرد وب سایت: این بخش شامل بررسی و بهینه سازی سرعت بارگذاری صفحه، سرعت پاسخگویی (ارائه و عملکرد مناسب در هر دستگاه یا هر اندازه صفحه نمایش) و اندازه تصویر است.
  • بک لینک: متخصصین به شما کمک می کنند تا از سایت های معتبر دیگر به سایت خود لینک دهید.
  • اعتبار دامنه یا همان :Domain authority آنها به شما اطمینان خواهند داد که وب سایت شما به طور مداوم اعتماد گوگل را جلب خواهد کرد.

نکاتی برای انتخاب یک آژانس سئو ایده آل برای مشاغل کوچک

انتخاب یک ارائه دهنده خدمات سئو ایده آل از میان صدها شرکتی که همه ادعای”بهترین” بودن را دارند، ممکن است برای شما کاری زمانبر و سخت باشد.

برای همین، ما در این مقاله لیستی کوتاه از نکاتی که باید هنگام انتخاب یک ارائه دهنده خدمات سئو در نظر بگیرید را جمع آوری کرده ایم:

  1. فقط نامبروان ها و شرکت های معروف و پرآوازه را انتخاب نکنید.

بسیاری از شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو وجود دارند که شاید خیلی بزرگ و معروف نباشند، اما برای کسب و کار شما مناسب ترند. بنابراین تحقیقات خود را به دور از تعصبات دست و پاگیر، همه جانبه و کاملا حرفه ای انجام دهید.

  1. ریویوها و بازخوردهای آژانس را بررسی کنید.

نظرات مشتریان قبلی را خوانده و از شرکت هایی که رزومه ای عالی نداشته و یا بازخوردهای مثبتی ندارند، دوری کنید.

  1. رزومه، نمونه کار، نتایج کار و مطالعات موردی آنها را بخوانید.

خواندن مطالعات موردی، روشی بسیار عالی برای انتخاب بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات سئو است، چون آنها دقیقاً به شما نشان می دهند که آیا یک آژانس سئو می تواند وعده خود را عملی کند یا خیر. با این کار می توانید به سرعت نقاط قوت و ضعف آژانس را کشف کنید. نتایج همیشه گویاتر و صادقانه تر از کلمات صحبت می کنند!

  1. ببینید آیا آنها در کاری تخصص دارند؟

نظر ارائه دهندگان خدمات را بپرسید و ببینید آیا آنها تخصصی دارند که مستقیماً در حوزه، صنعت یا بخش های ضعیف کسب و کار شما اعمال شود؟

  1. به دنبال یک ارائه دهنده آموزشی باشید.

یک سرویس سئو خوب، کار سئو را برای شما انجام می دهد، اما یک سرویس سئو عالی شما را در جریان همه امور قرار داده و به شما آموزش می دهد. این امر نه تنها باعث آرامش خاطر شما در پرداخت هزینه های کلان خواهد شد، بلکه به دانش سئو شما اضافه کرده و حتی ممکن است اطلاعات مفیدی برای انجام اقدامات SEO به صورت خودکار و تصمیم گیری آگاهانه در آینده بدست آورید.

  1. بودجه خود را نیز در نظر بگیرید.

در نظر گرفتن بودجه برای اختصاص دادن به یک آژانس سئو مناسب، شما تا حد زیادی تعیین می کند که کدام شرکت ها از لیست انتخاب شما حذف شده و کدام یک از آنها شایسته بررسی دقیق تر هستند.

  1. با شخصی که می خواهید به عنوان مشاور سئو انخاب کنید، مشورت و صحبت کنید.

هیچ چیز بهتر از مشاوره شخصی نمی تواند شناخت شما را نسبت به یک آژانس SEO کامل کند. این کار به شما این فرصت را می دهد تا از نحوه اداره کسب و کار خود  و دانستن اینکه آیا درک و تاثیر عاطفی متقابل و مناسبی بین شما و مشاور سئو وجود دارد یا خیر، احساس درستی داشته باشید.

سوالاتی که باید هنگام مشاوره خدمات سئو بپرسید.

بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک به دلیل تجربه بد گذشته از پذیرش خدمات سئو سر باز می زنند. آنها در گذشته، به اصطلاح، کارشناسان سئویی استخدام می کردند که یا فقط به طور موقت موثر بودند و یا کاملاً خنثی و بی اثر بودند و یا حتی ممکن بود نه تنها کار مفید و باارزشی انجام نمی دادند، بلکه به آمار بازدید وب سایت آنها هم آسیب برسانند.

هنگام بررسی گزینه های خدمات سئو، حتماً از شرکت هایی که رتبه بندی تضمین شده و تبادل خودکار لینک را نام می برند، خودداری کنید. در ضمن، یادتان باشد سوالات زیر را از آنها بپرسید:

  • چگونه و هر چند وقت یک بار ارتباط برقرار خواهیم کرد؟
  • چه نوع قراردادها، بودجه و گزینه های خدماتی دارید؟
  • برنامه اقدامات شما برای بهبود رتبه بندی وب سایت ما چیست؟
  • آیا در گذشته با شرکتی مشابه شرکت ما کار کرده اید؟
  • درباره صنعت ما چه می دانید؟
  • انتظار داریم چه نوع نتایجی را ببینیم؟
  • لغو قرارداد شامل چه مواردی است؟
  • از چه نوع ابزاری استفاده می کنید؟

ارسال دیدگاه

− 1 = 2