چرا مشتریان دائم (وفادار) کمک می کنند تا رشد بیشتری داشته باشید، تا اینکه چیزی از دست بدهید؟

در صنایع B2B قطع شدن ارتباط با مصرف کننده یا مشتری امری عادی است. آژانس ها و شرکت ها ، همیشه علاقه به افزایش درآمد و تعداد مشتریان خود دارند. از این رو آنها مقداری از سرمایه را در جهت استراتژی های مفید در کسب وکار خود خرج می کنند، با صرف نظر از وجود ارتباط با مشتریان جدید، که کار بیشتری باید درباره شان صورت گیرد. این دیدگاه کلی می تواند به صورت زنجیروار سبب تغییرات اساسی شود: ارباب رجوع ها مشتریان را از دست می دهند در نتیجه شرکت مشتریان خود را از دست می دهد.

این اشتباه بسیار رایج می تواند باعث ضرر جبران ناپذیر شود. خوشبختانه راه حل آن ساده است: وقتی به ارباب رجوع ها در حفظ مشتریانشان کمک کنید، احتمال حفظ مشتریان خودتان نیز بالا می رود. تحقیقات نشان داده اند که پیدا کردن یک مشتری جدید ۴ برابر هزینه برتر از حفظ مشتری سابق است. این مبحث رسما بیان می کند که شرکت ها در تلاش برای ایجاد تیم های موفق مشتریان بوده و اساسا قصد دائمی کردن مشتریانشان را دارند. تاجران نیز فرصت را برای ایجاد نرم افزارهای موبایل با هدف افزایش مشتریان دائمی غنیمت شمردند.

به طور قابل توجهی این استراتژی تجاری از آن دسته تجارت هایی است که به همان اندازه که برای تاجر منفعت دارد برای مصرف کننده نیز دارد. از انجام اقدامات لازم در جلب رضایت مشتری برای برنامه وفاداری گرفته تا انجام کارهای بیشتری در ادامه دار بودن ارتباط با آن ها در آینده. مشتریان وفادار بیش از چندین مرتبه برای یک معامله سودمند خواهند بود. اگر این وفاداری با تایید و دادن پاداش همراه شود وفاداری بیشتری را دریافت خواهید کرد؛ درواقع این مشتریان تعامل و درک بیشتری با کارمندان داشته و شکایت و نارضایتی کمتری را از خود نشان میدهند .

تفاوت ارزشی بین دوستان صمیمی و آشنایان وجود دارد چرا که یک دوست صمیمی بسیار ارزشمندتر از چندین آشناست ، مگر اینکه شما رابطه اجتماعیتان از اول تولد قوی و موثر بوده باشد. مشابهت شما و مشتریان وفادار و دائمیتان نیز صدق می کند که اگر سرمایه گذاری بیشتری بر آن ها داشته باشید سود بیشتری خواهید برد.

زمانی که از اهمیت حفظ مشتری چشم پوشی می کنید، نه تنها درآمد حاصل از آن را از دست داده اید بلکه از رقیبانتان در این زمینه نیز غافل شده اید. شما این اجازه را به این شرکت ها می دهید تا بیشتر خودشان را حافظ مشتریان جلوه دهند و البته که شما اینگونه نیستید. علارغم اینکه چقدر این فرضیه نامعتبر است، ممکن است خریدار پس از خریدن محصول احساس پشیمانی کند. حتی اگر تلاش شما در حفظ رقابت باعث افزایش در فروش شود، باز هم رویکرد های فردی، کمبود و نقص شما را در کار روشن می سازند.

تلاش های حفاظتی نباید از اول گسترده باشند. بهبود مجدد این تلاش ها باید از مشتریان فعلی شما آغاز شود. بسته های تخفیفی ارائه دهید، برنامه برای ثابت کردن مشتریان تعیین کنید و به دنبال بازخوردهای مناسب از طرف مشتریان باشید. اما مهم تر از این موارد این است که به ارباب رجوع کمک کنید. خدماتی مثل نرم افزار برای موبایل ها فراهم کنید تا سبب بهبود عملکرد کسب و کار و روابط مشتریان شود. پس از تمام این ها، نتیجه : هر تلاش شما، سبب حفظ یک مشتری است.

شاید به این مطالب هم علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

57 − 56 =