بررسی برخی لوگو های برتر جهان

برای آشنایی با رمز و رازهای لوگو های برتر جهان، ابتدا باید با مفهوم لوگو و اهمیت آن در کسب و کار آشنا باشیم. لوگو یک نشانه گرافیکی است که می‌تواند به صورت علامت، سمبل، نوشتار، چینش خاصی از حروف یا ترکیبی از این‌ها طراحی شود. لوگو سنگ بنای عملیات برندسازی است. آژانس دیجیتال مارکتینگ مسیرذهنی خدمات متفاوتی را در زمینه طراحی لوگو نیز به شما ارائه میکند و شما میتوانید همین حالا برای دریافت مشاوره رایگان طراحی و ساخت لوگو حرفه ای برای مجموعه خود به مسیرذهنی مراجعه کنید.

اهمیت لوگو در کسب‌و کار

لوگو یک هویت بصری مختصر برای کسب‌وکارها است. لوگو عاملی بصری برای شناسایی و تمایز کسب‌وکارها از یکدیگر است و نقش مهمی در موفقیت آن‌ها دارد. طراحی یک لوگوی کارآمد، زیبا و خلاقانه می‌تواند باعث محبوبیت برندها شود. همچنین در بسیاری موارد نخستین چیزی که از یک برند یا کسب‌وکار در ذهن مخاطب نقش می‌بندد، لوگوی آن است. به همین دلیل صاحبان کسب‌وکار بسیار علاقه دارند، لوگویی منحصربه‌فرد و به‌یادماندنی داشته باشند. امیدواریم قبل از اینکه بخواهید ساخت سایت خود را شروع کنید، وقت زیادی روی لوگو بگذارید زیرا تاثیر گذار ترین فاکتور قبل از همه چیز برند یک مجموعه می باشد.

ضرورت آشنایی با لوگو های برتر جهان

در هر هنر یا حرفه‌ای آشنایی با تجربه افراد موفق و مشهور بسیار اهمیت دارد. تجربه این افراد همچون دانشی عمومی و راهنما برای مسیر موفقیت ما است. در زمینه طراحی لوگو حرفه ای نیز آشنایی با لوگو های برتر جهان و بررسی دلایل موفقیت آن‌ها باعث می‌شود بتوانیم از آن تجربه‌ها در کار طراحی لوگو استفاده کنیم. آشنایی با لوگو های برتر جهان و ایده‌های خلافانه آن‌ها همچنین می‌تواند امکانات ما را در طراحی نوآورانه لوگو به ما نشان دهد.

لوگو های برتر جهان

لوگو های برتر جهان عموما لوگوهای سازمان‌ها و شرکت‌های موفق و محبوب در جهان هستند. این لوگوها، لوگوهایی هستند توانسته‌اند اهداف برند خود را در یک تصویر گرافیکی کوچک گرد آورند و باعث محبوبیت برند خود شوند.

بعضی از لوگو های برتر جهان پیام‌هایی کوتاه از برند را در خود پنهان کرده‌اند؛ بعضی به کمک رنگ‌ها ویژگی‌هایی از برند را توضیح می‌دهند و برخی علاوه بر ویژگی‌های ظاهری، رازهایی دارند که با دقت موشکافانه می‌توان به آن رازها دست یافت. در ادامه بعضی از لوگو های برتر جهان را با هم تحلیل می‌کنیم.

آمازون

همه ما با فروشگاه اینترنتی آمازون (Amazon) آشنایی داریم. آمازون بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین در سراسر جهان است که در ۱۹۹۴ میلادی توسط جف بیزوس در شهر سیاتل از ایالت واشینگتن آمریکا تاسیس شد. لوگوی آمازون تصویری از حروف انگلیسی نام این شرکت به رنگ سیاه و در زمینه‌ای به رنگ سفید است.

نکته خاص در طراحی لوگوی آمازون، یک فلش به رنگ نارنجی در زیر نام شرکت است که از حرف a آغاز شده است و به حرف z می‌رسد. این فلش به این معنا است که ما در این فروشگاه، هر آنچه را که شما بخواهید با هر حرفی از الفبا که شروع شود، یعنی از a تا z می‌فروشیم.

فلش نارنجی‌رنگ در لوگوی آمازون همچنین یادآور لبخند است؛ و این یعنی موجبات شادی شما را به طور غیر مستقیم و با خدمات خود فراهم می‌کنیم. لوگوی آمازون از لوگو های برتر جهان است.

تویوتا

تویوتا (Toyota) یک شرکت خودروسازی ژاپنی و چندملیتی است که دفتر مرکزی آن در شهر تویوتا، در استان آیچی ژاپن قرار دارد. لوگوی تویوتا ترکیبی از تصویر سه بیضی درهم است که بالای حروف نام این شرکت قرار گرفته است. بعضی افراد تصور می‌کنند بخش تصویری لوگو چهره فردی گاوچران را با کلاهش نشان می‌دهد و الهام گرفته از فرهنگ غرب است؛ اما این فقط یک تعبیر ساده از این لوگو است.

در واقع مفهوم اساسی لوگوی تویوتا را باید در شکل خاص بیضی‌های درهم آن جستجو کرد. دو حلقه داخلی، شکل حرف T را ایجاد کرده‌اند که حرف اول نام شرکت است. همچنین حلقه بالایی تصوری از فرمان خودرو را ایجاد می‌کند. از سوی دیگر دو حلقه بیضوی داخل این طرح، نشانه مشتری و سازنده، و حلقه بیرونی، نماد دنیا است که دو حلقه داخلی را دربرگرفته است.

اپل

شرکت اپل (Apple Inc) یک شرکت چندملیتی آمریکایی است که در زمینه طراحی و ساخت لوازم الکترونیکی و نرم‌افزارهای رایانه‌ای فعالیت می‌کند. این شرکت در سال‌های پایانی دهه هفتاد میلادی در ایالت کالیفرنیای آمریکا تاسیس شد.

لوگوی مشهور اپل یا همان سیب گازخورده تعابیر گوناگونی را در بین هواداران این شرکت ایجاد کرده است؛ برخی این سیب را همان سیب مشهور نیوتون می‌دانند که سرآغاز کشف نیروی جاذبه بود؛ برخی دیگر آن را نمادی از داستان سفر پیدایش و بیرون رانده شدن آدم و حوا از بهشت می‌دانند و برخی دیگر این سیب را میوه درخت دانایی و معرفت نیک و بد در همان داستان سفر پیدایش می‌دانند.

علیرغم همه این تعابیر که نشان از توانایی این لوگو در ارتباط با مخاطبان برند دارد، مفهوم اساسی این لوگو را می‌توان در توضیحات طراح آن یافت. راب یانوف طراح این لوگو می‌گوید:

«یک روز یک سبد بزرگ سیب خریدم و همه را توی یک کاسه ریختم. نزدیک به یک هفته، فقط داشتم از زوایای مختلف طرح سیب می‌زدم، تا اینکه یک روز از سر خستگی، یکی را گاز زدم و آن را همان طور نیم‌خورده در گوشه‌ای گذاشتم. اینجا بود که تازه به اصل ماجرا رسیدم. گاز من می توانست نمادی از همان ریزه‌های اطلاعات باشد؛ چرا که این گاز [فعل (Bite) در زبان انگلیسی] درست مثل (Byte) تلفظ می شود.»

نایکی

نایک یا نایکی(Nike) یک شرکت چندملیتی امریکایی است که در زمینه طراحی، توسعه، ساخت و عرضه محصولاتی چون کفش، پوشاک و لوازم ورزشی فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۱۹۶۴ میلادی در ایالت اورگان آمریکا آغاز به فعالیت کرد. لوگوی نایکی از لوگو های برتر جهان و لوگویی محبوب در میان ورزشکاران و علاقمندان به محصولات نایکی است. این لوگو ظاهری همچون یک چک‌مارک یا تیک دارد؛ اما در این لوگوی ساده، معانی جالب و ارزشمندی نهفته است.

نام نایکی برگرفته از نام یونانی نیکه است. نیکه در افسانه‌های یونان باستان نام ایزدبانوی پیروزی است که او را به صورت دختری بالدار با تاج پیروزی تصور می‌کردند. در واقع طراح این لوگو  _ کرولین دیویدسن _ از بال این ایزبانو برای طراحی الهام گرفته است. همچنین خطوط قوس‌دار این لوگو را می‌توان به مفاهیم سرعت و حرکت منصوب کرد.

شنل

شنل Chanel یک شرکت کالای لوکس، طراحی مد و پوشاک زنانه فرانسوی است که در سال ۱۹۰۹ میلادی توسط دوزنده‌ای به نام کوکو شنل تاسیس شد. لوگوی شنل لوگویی زیبا با امکان تعابیر متفاوت است. این لوگو از دو حرف C تشکیل شده است که پشت در پشت هم قرار گرفته‌اند و همپوشانی دارند.

دو حرف C در لوگوی شنل می‌تواند نشانه نام حروف اول نام و نام خانوادگی بنیان‌گذار این شرکت باشد. این دو حرف می‌تواند از یک حرف C و بازتاب آن در آینه تشکیل شده باشد که با مفهوم مد و پوشاک تناسب دارد. دو حرف C در لوگوی شنل همچنین می‌تواند نشانه ارتباط نزدیک شرکت شنل و مشتریانش باشد. در هر صورت آنچه که در آن شکی وجود ندارد این است که این لوگو بر روی محصولات شنل بسیار گیرا و جذاب جلوه می‌کند.

از لوگو های برتر جهان چه می‌آموزیم؟

لوگو های برتر جهان عموما لوگوهایی به ظاهر ساده هستند که مفاهیم ویژه‌ای را در خود پنهان کرده‌اند. البته لوگو نباید همچون یک معمای بسیار پیچیده باشد، بلکه باید بتواند مانند پل واسطی بین برند و مخاطب عمل کند. لوگو های برتر جهان مانند راهروی ورودی برای اهداف و شعارهای برند خود هستند. این لوگوها در عین جذابیت و زیبایی، احساس مثبتی را در مخاطبان جامعه هدف در آن کسب‌وکار یا فعالیت ایجاد می‌کنند. لوگو ها تنها مورد هایی هستند که شرکت شما را برای همیشه در ذهن مشتریان ثبت میکند پس اگر به دنبال ساخت لوگو هستید میتوانید همین حالا با مسیرذهنی تمام گرفته و مشاوره های رایگانی را در این زمینه از کارشناسان ما دریافت کنید.

ارسال دیدگاه

3 + 3 =