غلبه بر ترس

اگر یک چیز باشد که هر روز میلیونها نفر از مردم را به عنوان شخصی که می خواهد به سطوح بالای موفقیت برسد و به بهترین نسخه از خودش تبدیل شود از رشد عقب نگه می دارد ، قطعا ترس در بالاترین قسمت این لیست قرار دارد.

بدون در نظر گرفتن شغل، افراد بسیار موفق درک می کنند که ریسک کردن و اقدام وسیع در رسیدن از جایی که در آن هستید به جایی که می خواهید به آن بروید یک بخش حیاتی است هم برای زندگی و هم در کسب و کار. اما اغلب این ریسک ها با ترس همراه هستند، که می تواند باعث شود شخص آرزوهایش را زیر سوال ببرد و از اقدام عملی به آنها بپرهیزد.

چیزی که من از شما می خواهم درک کنید این است که ترس کاملا طبیعی است. مهم این است که به ترس اجازه ندهید شما را عقب نگه دارد و از اقدام و رفتن به دنبال آن چیزی که در زندگی می خواهید جلوگیری کند.

 

سه شیوه غلبه فوری بر ترس:

۱- مغزتان را دورباره بازنویسی کنید:

بازنویسی دوباره مغزتان یکی از مطمئن ترین راه ها برای غلبه بر ترس و تقویت شجاعت تان هست که برای رسیدن به جایی که می خواهید بروید ضروری است. سعی کنید تمرینات تمرکزی که در شما ایجاد و افزایش اعتماد به نفس می کند را مثل انواع ورزش ها و جملات انرژی بخش زیاد انجام دهید. برای کمک به قطع گفتگوی درونی منفی در ذهنتان، کتاب های نشاط بخش مطالعه کنید. ما چیزهای منفی گفته ایم که نمی توانیم انجام دهیم، مانند یک کودک شروع کنیم به درک توانایی هایمان. در صورتی که ابتکار عمل برای بازنویسی مغزتان را ندارید، زندگی این کار را بطور طبیعی برایتان انجام می دهد.

 

۲- داشتن یک برنامه خوبِ فکر شده:

زمانیکه ما برنامه های دقیق و فکر شده ای برای زندگی نداریم، شروع می کنیم به نگران شدن و بیش از حد شرایط را تجزیه و تحلیل می کنیم تا به اضطراب تبدیل می شود. اهداف واضح و روشنی را با یک برنامه ریزی دقیق در مورد چگونگی دستیابی به آن اهدافتان را تنظیم کنید. بعد از آنکه یک برنامه دقیق خوب داشتید، وارد عمل شوید. اقدام در جهت اهداف معنی دار در از بین بردن استرس و دادن یک حس لذت موفقیت بزرگ کمک می کند. وقتی ما زمانی را به برنامه ریزی برای زندگی مان اختصاص نمی دهیم، ترس به درون ما می خزد و ما را فلج می کند.

 

۳- هر روز یک چیز که شما را می ترساند انجام دهید:

زندگی در منطقه امن بهترین راه برای زندگی نیست. چیزهای انجام نشده که شما را می ترساند به مرور زیاد می شوند و احتمالا در آینده تبدیل به ترس های بزرگتری می شوند که زندگی شما را اشغال می کنند. کاری که شما برای انجام انتخاب کردید حتی می تواند چیز کوچکی باشد اما هر روز کاری را انجام دهید که از آن می ترسید. خارج از منطقه راحتی تان گام بردارید و بر روی تبدیل شدن چیزهای ناراحت کننده به راحت کار کنید. زمانی که شما عادت تان را با انجام چیزهایی که از آنها می ترسید شکل می دهید، شجاعتتان کم کم رشد می کند. به زودی به اندازه کافی موانعی که زمانی شما را عقب نگه می داشت ناپدید می شود و توانایی های بالقوه شما به طرز فوق العاده ای به حداکثر می رسد.

 

گرفتن تصمیم جسورانه ای که به ترس اجازه ندهد بیش از این شما را عقب نگه دارد یکی از بهترین تصمیماتی است که به شما از موفقیت در آینده اطمینان می دهد. این چیزی نیست که در طول یک شب اتفاق بیفتد اما اقدام عملی جدی و اجرای ترس هایتان بطور روزانه به شما یک نتیجه امیدوار کننده در بلند مدت خواهد داد.

 

همه چیزی که شما از زندگی تان می خواهید در پشت خطوط منطقه راحتی زندگی تان  است. نگذارید که ترس دلیل این باشد که شما نصفه و نیمه زندگی کنید.

ارسال دیدگاه

− 8 = 2