تبلیغات یا پیشبرد فروش؟

پیشبرد فروش

یکی از رایج ترین اشتباهات در تبلیغات این است که کسب و کارها از اهرم پیشبرد فروش استفاده نمی کنند و مدیران وقتی هزینه های خیلی زیادی را صرف تبلیغات تلویزیونی و محیطی و … می کنند بودجه ای را برای پیشبرد فروش خود در نظر نمی گیرند که همین مساله باعث می شود که از تاثیر تبلیغات خود بکاهند، که همه اینها ناشی از درک نادرست هدف پیشبرد فروش و نتایج حاصل از آن است.

 

هدف از پیشبرد فروش چیست؟

خیلی از اهالی کسب و کار، هدف از پیشبرد فروش را فقط افزایش فروش در زمان اجرایی آن می دانند که به یقیین می توانم بگویم که این افراد به هیچ عنوان هزینه های بازاریابی و تبلیغات خود را بهینه استفاده نمی کنند چون از تاثیرات معجزه آسای پیشبرد فروش در بلند مدت بی خبرند. درست است که پیشبرد فروش در فواصل زمانی ای فروش را افزایش می دهد اما هدف چیزی والاتر از افزایش فروش است. هدف از هر کسب و کاری سودآوری است نه فروش! می توان فروش بالایی داشت اما سود کم و جزئی حاصل نمود، یعنی انقدر بی برنامه تخفیف و … بدهید که فروشتان افزایش پیدا کند ولی سودی نداشته باشید و از این اتفاقات در هر کسب و کاری امکان پذیر است.

هدف والای پیشبرد فروش، گسترش روابط با مشتری است و این موضوع است که سودآوری اصلی کسب و کار را تضمین می کند. ساخت مشتری وفادار سود اصلی است و تا زمانی که شما مشتریان همیشگی برای خود نسازید به فروش و سودهای پایدار نمی توانید دل ببنید.

 

اشتباهات در برنامه پیشبرد فروش

همه تخفیف را اصلی ترین روش پیشبرد فروش می دانند و بلافاصله هر مدیری برای افزایش فروش خود شروع به دادن تخفیف می کند اما به نظر شما، تخفیف می تواند به هدف اصلیِ پیشبرد فروش برسد؟

همانطور که متوجه شدید، اگر بخواهیم به هدف اصلی برسیم باید ببینیم که آیا ما با تخفیف دادن می توانیم روابطمان را با خریدارانمان بیشتر کنیم یا نه؟ آیا این تخفیف باعث خریدهای بیشتر مشتری در آینده می شود یا نه؟ و سوال اصلی آیا شرکت من در آینده ای نه چندان دور، از این دادن تخفیف ها، سودهای زیادی حاصل می کند یا نه؟

خیلی از برندهای پوشاک معروف در همین ایران عزیزمان، حراج های آخر فصل دارند و برای اینکه بتوانند انبار خود را برای اجناس فصل جدید خالی کنند به دادن تخفیف اقدام می کنند و به نظر من این کار نه تنها سود آنها را می کاهد بلکه کسب و کار آن ها را با خطرات جدی روبرو می کند و می توانم به یقیین بگویم که در انتهای فصول بعدی، موجودی انبار آنها نه تنها کمتر می شود بلکه خالی کردنِ آن ها برای ورود ِپوشاکِ جدیدِ فصل به داخل انبار ِپر از اجناس فصل قبل، تبدیل به تهدید جدی برای آن ها خواهد شد.

هرچقدر شما بیشتر تخفیف بدهید قیمت های اصلی شما غیر قابل باور تر می شود. فرض بکنید شما محصولات خود را آخر هر فصل با تخفیف ۵۰ درصد ارائه می کنید و مشتری پس از یکی دوبار خرید از شما متوجه این برنامه شما می شود. مطمئنا اگر از شما بخواهد خرید کند، خرید خود را به انتهای فصل منتقل می کند چون دوست ندارد محصول را گران بخرد و به مرور این ذهنیت در مشتری ایجاد می شود که قیمت پایان فصل شما ( یعنی زمانی که ۵۰ درصد تخفیف گذاشته اید ) قیمت واقعی محصولات است و اگر در بازه های زمانی غیر از این از شما خرید کند ضرر کرده و کلاه بزرگی سرش رفته است.

 

روش های پیشبرد فروش

در این رابطه در دوره آموزشی رمز و راز تبلیغات پولساز بیشتر صحبت شده است و روش های مختلف و اصولی ای برای اجرای آن پیشنهاد شده است که یکی از این موارد، ارائه خدمات و محصولات ویژه برای کاربران خاص شماست. بر فرض مثال شما بوتیک دارید. می توانید به مشتریان خود اعلام کنید که کسانی که در مجموع ،خریدشان به امتیاز ۴۵۰ برسد جزء مشتریان VIP ما می شوند و خدماتی از قبیل تخفیف های دوره ای، تخفیف های ویژه، نمایش جدیدترین محصولات و پذیرایی و … فقط برای این دسته از مشتریانمان ارائه می شود.

 

محصولات پیشنهادی

[products columns=”4″ orderby=”title” order=”DESC” ids=”7047″]

شاید به این مطالب هم علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

− 2 = 5