بازاریابی مشاغل کوچک

بازاریابی کسب و کار کوچک

بازاریابی مشاغل کوچک

چه صاحب بزرگ‌ترین شرکت‌ها و سازمان‌ها باشید و چه یک کسب‌وکار خانگی را اداره می‌کنید ،اصول بازاریابی بسیار مشابه هم خواهد بود ولی در مورد مشاغل و کسب‌وکارهای کوچک بازاریابی در مواردی راحت‌تر و البته ظریف‌تر است. چراکه اغلب کسب‌وکارهای کوچک بااینکه نیاز شدیدی به بازاریابی و شناساندن کسب‌وکارشان به مشتریان رادارند ولی اکثراً بودجه کافی برای بازاریابی در اختیار ندارند. مواردی وجود دارد که با صرف کمترین هزینه می‌توانید به رونق بازاریابی مشاغل کوچک کمک کنید.

صفحات” درباره ما” در وب‌سایت

اکثر کسب‌وکارها وبلاگ یا وب‌سایتی را به کسب‌وکار خود ضمیمه می کنند و سعی می‌ کنند مشتریان را از دنیای مجاری نیز به سمت خود جذب کنند. این‌گونه صفحات در وهله اول فقط به خاطر رعایت عرف و اینکه همه طراحان سایت پیشنهاد به وجود چنین صفحه‌ای دارند قرار می‌گیرد. ولی باید بدانید که هدف این صفحات چیزی بیشتر از ظاهر اولیه آن‌هاست.
این صفحات وظیفه شناساندن کسب‌وکارتان از زبان خودتان به مشتری رادارند. اگر مطالبی که در این صفحه قرار می‌دهید ارزشمند باشد علاوه بر برقراری ارتباط با مشتری، ذهن آن‌ها را درگیر روند موفقیت و تاریخچه شرکت خودکرده‌اید. سعی کنید در این صفحه سرگذشتی از موفقیت‌ها و شکست‌هایتان درگذشته را مختصراً بیان کنید .

با مشتریانتان درد و دل کنید

کسب‌وکارهای کوچک بیشتر از سازمان‌ها و بنگاه‌های بزرگ شانس درد و دل کردن برای مشتری دارند. و این خود به‌نوعی هم ذهن مشتری را درگیر می‌کند و هم تبلیغی برای شناساندن شما به دیگران است. رموز موفقیت بنگاه‌ها از دید صاحبان کسب‌وکار برای مشتریان جالب خواهد بود. چراکه هم حکم داستان واقعی دارد و هم به شما و شرکت شما اعتبار می‌بخشد.
درد و دل کردن با مشتری در بازاریابی مشاغل کوچک بسیار ساده‌تر و راحت‌تر و عملی‌تر کسب‌وکارهای بزرگ است. با این کار شما مشتری را احساسی درگیر کرده‌اید وقتی سرگذشت خود را برای آن‌ها تعریف می‌کنید در ناخود آگاه ذهن خود آن‌ها میگویند: ” این‌ها نیز دقیقاً شبیه به من هستند” و این همزادپنداری باعث جذب بیشتر مشتری می‌شود.
درد و دل ازآنجاکه به‌نوعی داستان محسوب می‌شود از دادن اطلاعات صرف بهتر است و بیشتر در ذهن می‌ماند. تحقیقات نشان داده که درزمینهٔ درد و دل ، مشتریانتان کم‌کم شروع به تصور کردن وضعیت شما می‌کنند، خود را به‌جای شما می‌گذارند و در ناخودآگاهشان به شما نزدیک‌تر می‌شوند.

بازاریابی مستقیم در بازاریابی مشاغل کوچک

بازاریابی در کسب‌وکارهای بزرگ‌تر مستلزم صرف هزینه و وقت زیادی نسبت به مشاغل کوچک است. اگر کسب‌وکارتان کوچک است سعی کنید از بازاریابی مستقیم بیشتر بهره بگیرید. چون کسب‌وکارتان وسعت قابل‌کنترلی دارد می‌توانید بیشتر با مردم و مشتریانتان رودررو ارتباط داشته باشید و سعی کنید در این ارتباطات رودررو پیشنهادهایی را به مشتریانتان بدهید که برای آن‌ها منفعت واضحی داشته باشد.توجه کنید که شما در مرحله اول نباید سراغ تبلیغات سنگین یا برند سازی حرفه‌ای بروید. از بازاریابی مستقیم شروع کنید و کم‌کم گام بردارید.

راه‌حل‌های غیرمتعارف و ارزان در بازاریابی مشاغل کوچک

برعکس بنگاه‌های اقتصادی بزرگ سعی کنید از روش‌های خلاقانه‌تری برای بازاریابی خود استفاده کنید. راه‌هایی که رقیبان بزرگ‌تر کمتر به آن توجه می‌کنند برای شروع گزینه مناسبی است. ازآنجا کسب کار شما کوچک است می‌توانید برای مشتری سازی نسخه ارزان تری از کالا یا خدمتتان را به مشتری ارائه کنید. همواره نسخه‌ای ارزان‌تر ، محدودتر و باقیمت کمتری از کالا و خدمتتان تهیه کنید و به مشتریانی که سخت‌تر به مشاغل کوچک و نوپا اعتماد می‌کنند، ارائه دهید تا باقیمت کمتر بتوانید مزیتی را برای خود دست‌وپا کنید.

کاربرد تبلیغات اشتراکی در بازاریابی مشاغل کوچک

دقت کنید که بعضی از کسب‌وکارها رقیب شما نیستند و درعین‌حال مکمل کسب‌وکار شما هستند یا کالاها و خدمتتان هم‌پوشانی‌هایی باهم دارد در این مواقع می‌توانید با چنین کسب‌وکارهایی همکاری کنید و محصولاتتان را در کنار هم تبلیغ کنید مثلاً محصول و خدماتتان را با هزینه مشترک که بین همدیگر تقسیم می‌کنید، تبلیغ کنید . آن‌ها محصولات شمارا تبلیغ کنند و شما نیز محصولات آن‌ها را معرفی کنید. تجربه نشان داده است که با هزینه کم‌فروش زیادی را می‌توانید برای کسب‌وکارتان به ارمغان بیاورید.

نظرات (1)

ارسال دیدگاه

+ 28 = 38