اینستاگرام، تریبون جادویی فروش

بازاریابی و فروش از طریق اینستاگرام

بازاریابی و فروش از طریق اینستاگرام

آیا می‌خواهید محصولات شما بیشتر دیده شود؟ می‌خواهید افراد مرتبط با کسب‌وکار و محصولاتتان شما را با اشتیاق پیگیری کنند؟ اینستاگرام یک راه‌حل عالی برای این خواسته‌ها است. حدود ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در اینستاگرام وجود دارد که البته همه آن‌ها مخاطب هدف شما نیستند اما اگر صفحات کسب‌وکارهای محبوب ایرانی را نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که اینستاگرام در ایران مخاطبان زیادی دارد. گواه دیگر آن به وجود آمدن کسب‌وکارهای کوچک و خانگی است که بخش زیادی از فروش خود را در صفحه اینستاگرام خود انجام می‌دهند. بسیاری از کاربران فقط به دلیل اینکه برندی را دوست دارند، صفحه آن برند خاص را دنبال می‌کنند. تعداد زیادی به قصد خرید صفحه شبکه اجتماعی را پیگیری نمی‌کنند، در واقع بهترین تعبیر این است که مشتریان بالقوه برای دلگرمی و دیدن تایید بقیه مردم اینستاگرام شما را دنبال می‌کنند. بنابراین کار شما تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان فعال است. برای مدیریت صفحه اینستاگرام اصولی وجود دارد که رعایت آن‌ها برای  افزایش دنبال کنندگان و افزایش فروش ضروری است.

  • حساب کاربری خودتان نباید با حساب کاربری که به کسب‌وکارتان اختصاص داده‌اید یکی باشد. همچنین نباید تصاویر خودتان را در صفحه مربوط به کسب‌وکارتان قرار دهید. تصویر سلفی شما در مسافرت به شمال هیچ ربطی به مشتریان و محصولات شما ندارد و مطمئناً باعث افزایش فروش نمی‌شود.
  • از قسمت توضیحات صفحه اینستاگرام استفاده کنید. این قسمت تنها جایی است که شما لینک قابل کلیکی را می‌توانید قرار دهید. پیشنهاد می‌کنم لینک سایتتان و یا کانال تلگرام خود را قرار دهید. البته در صورتی که کمپین‌های فروش راه انداختید می‌توانید لینک مربوط به آن کمپین را قرار بدهید. توجه کنید که شما هر زمان که خواستید می‌توانید لینک و توضیحات این قسمت را تغییر دهید.
  • از قسمت توضیحات برای درگیر کردن مخاطبین با خودتان استفاده کنید. قبل از اینکه افراد شما را دنبال کنند، باید صفحه شما را باز کنند و اولین چیزی که می‌بینند نام و توضیحات صفحه شما است. بنابراین کاری کنید که افراد قبل از تصمیم به اینکه شما را دنبال کنند یا خیر، بدانند که شما چه کاری انجام می‌دهید و چرا باید شما را دنبال کنند. شما چه چیز ارزنده‌ای به آن‌ها در صفحه‌تان قرار است ارائه کنید.
  • تصویر پروفایل و نام مرتبط و ثابتی را انتخاب کنید. این دو مورد شما را قابل تشخیص می‌کند. بهتر این است که از نام برند خود و یا سایت خود برای صفحه اینستاگرام خود استفاده کنید تا مخاطبان بتوانند شما را به راحتی پیدا کنند و زمانی که به دوستانشان اسم صفحه شما را میگویند آن‌ها نیز راحت به شما برسند. اگر نام صفحه خود را از برند یا سایت خود نمی‌گیرید حتما سعی کنید که نام صفحه با محصول و خدمات شما ارتباط معنادار داشته باشد.
  • ۹۰% از اطلاعاتی که به مغز انتقال می‌یابد به صورت بصری است. طبق تحقیقات سرعت پردازش تصاویر در مغز ۶۰ هزار بار سریع‌تر پردازش متن است. این نشان می‌دهد که بهتر است با تصویر ارتباط بر قرار کنیم تا با متن، به همین دلیل شبکه‌های اجتماعی دیگر مثل فیس بوک به قسمت نظرات (کامنت ها) گزینه تصویر را اضافه کرده است. ابزار در اختیار شما نیز تصاویر هستند پس باید روی آن‌ها با دقت بیشتری تمرکز کنید.
  • تلاش نکنید در همان ابتدای کار با تصاویر به صورت مستقیم فروش ایجاد کنید، چرا که این تلاش تا حدودی مخالف فرهنگ کاربران اینستاگرام است و باعث آزار آن‌ها می‌شود. بیشترین تاثیر را دوستان و آشنایان افراد و همچنین نظرات تایید شده مشتریان دیگر نسبت به محصول شما بر روی آن‌ها می‌گذارد. استفاده از تصاویر خوب باعث می‌شود که بدون اینکه شما بلندگو به دست بگیرید و از مزایای محصولتان صحبت کنید، خود او به مشتری بگوید که چقدر خوب و عالی است. تصاویر به بیننده اجازه می‌دهد بدون فشار از سمت شما تصمیم خود را درباره خرید محصول شما بگیرد. اگر با فروشندگان املاک سروکار داشته باشید یک حس فشار از سمت او و یک ترس درونی از صحت گفته‌هایش را تجربه خواهید کرد. اگر بیش از حد به مشتری در صفحه‌تان برای خرید فشار بیاورید، شما نیز چنین حسی را به مشتری منتقل کرده‌اید. بنابراین شما باید با استفاده از خلاقیت در تصاویر تاثیر خوبی بر مشتری بگذارید و بیش از حد به مشتری فشار نیاورید.
  • اما این دلیل نمی‌شود که هیچ صحبتی از فروش در صفحه اینستاگرام تان نشود! پیشنهاد‌های ویژه‌ای را به مشتریان در صفحه کسب‌وکارتان ارائه کنید که فقط مخصوص به مخاطبان اینستاگرام تان باشد. این‌گونه افرادی که شما را دنبال می‌کنند احساس خاص بودن و یک فرصت منحصر به فرد می‌کنند. که باعث می‌شود افراد انگیزه بیشتری برای دنبال کردن صفحه شما داشته باشند. به عنوان مثال کوپن تخفیف ۳۰% برای خرید از سایتتان. می‌توانید پیشنهاد‌ها و اطلاعات کاربردی را روی تصاویر با متن کوتاهی نمایش دهید. با اپلیکیشن PicLab می‌توانید متن‌ها را روی تصاویر بنویسید.
  • سعی کنید از تصاویر خلاقانه به همراه اطلاعات کاربردی و ارزشمند استفاده کنید. در تحقیقی مشخص شد که حدود ۷۰% از کاربران پست‌هایی را که اطلاعات خوب دارند را بیشتر از پست‌های دیگر ارزشمند برای به اشتراک‌گذاری می‌دانند. پس با تصاویر سریالی (پیوسته) مشتریان را همراه خود بکشانید تا به آستانه‌ای برسند که هم به آن محصول نیاز دارند و هم به مزایای محصول اعتماد کرده‌اند. این نقطه است که خرید اتفاق می‌افتد.
  • از تصاویر زیبا و دوست داشتنی استفاده کنید. تصاویر محصولات خود را با استفاده از حس زیبایی شناسی خود بهتر و بهتر کنید. از ترکیب رنگ‌های هارمونیک برای عکاسی استفاده کنید و آرام آرام یک فرهنگ را در مخاطبان خود ایجاد کنید تا آن‌ها همراه شما از آن‌ها لذت ببرند. در تصویر صفحه اینستاگرام می‌توانید معرفی دو محصول با استفاده از ترکیب رنگ هارمونیک پس زمینه را مشاهده کنید. این برند سعی دارد با مشتریان خود ارتباط بر قرار کند و فرهنگی را جا بیندازد. مخاطبان اینستاگرام این صفحه پیش از دیگران از محصولات جدید و پیشنهاد‌های آن مطلع می‌شوند!
  • به کیفیت و سایز تصاویری که می‌خواهید استفاده کنید توجه کنید. اینستاگرام به صورت خودکار تصاویر را مستطیلی و به ابعادی حدود ۶۰۰ در ۶۰۰ پیکسل تبدیل می‌کند. بنابراین می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار فتوشاپ در کامپیوتر و یا اپلیکیشنی مثل Squaready ابعاد تصاویر خود را برای اینستاگرام بهینه کنید تا حرفه‌ای بودن را به مخاطب نشان بدهد. از افکت‌هایی که اینستاگرام پیشنهاد می‌دهد غافل نشوید، یکی از مؤثرترین افکت‌ها Mayfair است که باعث توجه بیشتر می‌شود.
  • ممکن است شما تصاویر فوق‌العاده‌ای روی صفحه اینستاگرام تان بگذارید ولی باز هم مخاطبین زیاد شما را دنبال نکنند، شما به یک استراتژی نیاز دارید که مخاطبین شما را ببینند و دنبال کنند. باید کاری کنید که دیده شوید، یکی از بهترین راه‌ها برای دیده شدن استفاده از هشتگ است. در اینستاگرام تصاویر قدیمی‌تر پایین تصاویر جدید دفن و دسترسی به آن‌ها سخت می‌شود. هشتگ کمک می‌کند شما قابل مشاهده بمانید و عمر تصاویری که می‌گذارید بیشتر باشد و افراد بیشتری آن‌ها را ببینند. هشتگ تصاویر شما را همراه سایر تصاویر دیگری که با کلمه کلیدی مشابه به هم مرتبط شده‌اند نمایش می‌دهد. اکثر پست‌ها با یک هشتگ هستند اما می‌توانید تعداد هشتگ های بیشتری را استفاده کنید که توصیه می‌کنم بیش از ۵ هشتگ استفاده نکنید. برای تصویری که می‌خواهید روی صفحه بگذارید فکر کنید و خلاقیت به خرج بدهید که چه کلماتی مرتبط و مناسب هستند و سپس بررسی کنید که کدام یک از کلمات کلیدی که به ذهنتان رسیده است، محبوب و پرمخاطب‌تر است. استفاده از آن‌ها هوشمندانه‌تر است و نتیجه بهتری می‌دهد.

 

منبع: مجله موفقیت (نویسنده کمیل غفورمحسنی)

شاید به این مطالب هم علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

− 2 = 3