تکنیک فروش عیدانه!

فروش عیدانه!

راه حلی برای بهبود تکنیک فروش در ایام عید:

فروش­های مناسبتی یکی از بهترین تکنیک های افزایش فروش است. که در سال­های اخیر کسب و کارها بیشتر به این سمت حرکت کرده ­اند. چه صاحب کسب و کار کوچکی باشید و چه بزرگ، مطمئناً مناسبت­ها می­توانند بهانه خوبی برای خرید مشتریان باشد. برای شما که صاحب کسب و کار هستید نیز زمان خوبی است، که با ارائه پیشنهادات جذاب این میل به خرید آن­ها را بیشتر تحریک کنید تا بازار رونق بیشتری بگیرد.

بهترین کار این است که قبل از مناسبت با فاصله زمانی مناسب یک کمپین تبلیغاتی اجرا کنیم. منظور از کمپین مجموعه ای از کارهای تبلیغاتی است که با ترتیب خاصی انجام می­دهیم. این کارها هر کدام مستقل هستند اما یکدیگر را تقویت می­کنند. و در نهایت همگی یک هدف دارند. و آن هم هدایت مشتریان به یک رفتار خاص (مثل خرید کردن یا فالو کردن اینستاگرام و…) است. به عنوان مثال ممکن است شما مسابقاتی برای خریدهای نوروزی ترتیب بدهید تا مشتریان ترقیب به خرید شوند. از طرف دیگری باشگاه مشتریان راه­اندازی می­کنید تا با دریافت کارت از امکانات ویژه­ای برخوردار شوند و در آینده مشتری وفادار شما باشند. ممکن است در شبکه­های اجتماعی اطلاع رسانی کنید.

اقدام به ارسال پیامک به مشتریان گذشته خود برای اطلاع رسانی کنید و یا شروع به دادن هدایایی به ازای خرید بیشتر از مبلغی خاص کنید. همه اینها در راستای افزایش فروش نوروزی هستند.

اگر شما کسب و کاری دارید که می­خواهید امسال را با حداکثر بهره ­وری و سودآوری شروع کنید، پیشنهاد می­کنم نه­ تنها برای قبل از عید نوروز برنامه­ ریزی داشته باشید بلکه برای تعطیلات نوروز هم برنامه داشته باشید. بسیاری از رقبای شما در تعطیلات نوروز از تلاش خودشان کم می­کنند و میل به استراحت دارند. باید به خانواده و اقوام و دوستان توجه کرد اما با برنامه می شود به همه این­ها رسیدگی کرد. بارها شنیده ­ایم که بازاریابی یعنی رفع نیاز مشتری، ولی مهمترین قسمت بازاریابی و تکنیک فروش درک نیاز مشتری است. فکر کنید که متناسب با کار شما چه نیازهایی در تعطیلات نوروز وجود دارد؟ در تعطیلات نوروز نیازها و مشکلات جدیدی بوجود می­آید که بسته به نوع کسب و کارتان و محصول یا خدمتی که ارائه می­کنید، می­توانید درآمدتان را افزایش دهید.

فروش عیدانه

ساده­ ترین راه این است که شما در تعطیلات نوروز کار را تعطیل نکنید. نظم و حضور همیشگی شما اعتبار زیادی می­ آفریند و باعث می­شود نه تنها در تعطیلات نوروز بلکه در تمام روزهای سال مشتریان روی شما حساب باز کنند. من سال­ها به پیرایشگاهی برای اصلاح مراجعه می­کردم که یکی از آنها همیشه حاضر بود و دیگری گاهی حضور داشت. یکسال می­شود که این دو از هم جدا شدند و هر کدام پیرایشگاه خودشان را دایر کردند.

فکر می­کنید کار کدام یک گرفته و کدام یک به فکر تغییر شغل است؟ اگر در گوشه خیابانی یک نفر دستفروشی کند و هر روز در یک ساعات مشخصی حضور داشته باشد، اگر بعد از مدتی، یک روز سرما بخورد و نیاید آن­جا دستفروشی کند مردم می­گویند کسی ماشینش را اینجا نگذارد جای فلانی است. بنابراین یک سرقفلی در ذهن مشتریان خلق کرده است.

دکور زیبایی را به مناسبت عید نوروز طراحی کنید که مشتریان تمایل پیدا کنند با دکور شما عکس بیندازند و در اینستاگرام یا تلگرام خودشان بگذارند. از نام خودتان در دکور استفاده کنید تا عملاً تصاویر گرفته شده تبلیغ شما باشند.

بسته به نوع کارتان می­توانید کارت­هایی را تهیه کنید و به مشتریان گذشته و فعلی­تان بدهید. در کارت بگویید در صورتی که در تعطیلات به خدمات یا محصولات ما احتیاج داشتید ما در عید نوروز امکان ویژه­ای قرار داده­ایم. مثلاً اگر شما آرایشگر هستید می­توانید به محل آن فرد بروید و سریعاً برای مهمانی او را آماده کنید. یا اگر فروشنده محصولات هستید می­توانید کادوپیچ کردن و کارت تبریک رایگان را به عنوان امکانی ویژه برای مشتریان در تعطیلات نوروز قرار بدهید.

اکثر افراد در بعد از ۲،۳ روز اول تعطیلات در خانه بیکار نشسته­ اند. بنابراین اگر شما می­توانید کاری کنید که آن­ها سرگرم و شادتر شوند نیاز بزرگی را حل کرده­ اید. مثلاً اگر رستوران دارید می­توانید برنامه­ های شاد مثل موسیقی و استندآپ کمدی و تئاتر در محیط خودتان برگزار کنید. یا هر ایده بکر دیگری را استفاده کنید، اما توجه داشته باشید که مهمترین کاری که باید انجام بدهید اطلاع رسانی گسترده و سریع به مشتریان هدفتان است. امیدوارم سالی پر از ثروت و آرامش بسازید!

 

نویسنده : کمیل غفورمحسنی (مدرس و مشاور مدیریت)  –  منبع : مجله موفقیت

ارسال دیدگاه

7 + 1 =