تبلیغات در تلگرام

تبلیغات کانال تلگرام

همانطور که می دانید در روش های طلایی بازاریابی، که سال گذشته بر روی سایت قرار گرفت، در مورد آینده اینترنت و موبایل مارکتینگ توضیحاتی داده شد که یکی از آن ها فعالیت های بیشتر در رسانه های اجتماعی است که روز به روز قوی تر می شود و می تواند یکی از جایگزین های ایمیل مارکتینگ باشد چون دسترسی شما به مخاطبانتان در لحظه می باشد در صورتیکه افراد فقط زمان های خاصی را در روز یا در هفته به ایمیل خود مراجعه می کنند. اما چگونه می توان مخاطبین رسانه های اجتماعی مثل تلگرام را افزایش داد و از آن سود کسب کرد؟! تبلیغات در تلگرام موضوعی است که به دفعات در این سه هفته از ما سوال پرسیده شده ازهمین رو در یکی دو مقاله پیش رو در رابطه با تبلیغات در تلگرام و کسب نتیجه از آن صحبت می کنیم.

 

نکته اول: همیشه دلیل خوب به مخاطبین هدفتان بدهید تا به عضویت کانال تلگرام ( یا گروه تلگرام ) در بیایند. دقیقا بگویید که با فالو کردن شما چه چیزی نصیب کاربران می شود. این موضوع باعث می شود تا شما کاربران و مخاطبین هدف خود را پیدا کنید و بتوانید روی این بازار هدف بهتر شیوه های بازاریابی را پیاده سازی کنید. متاسفانه بعضی کانال ها فقط ممبر جمع می کنند بدون اینکه هدف خاصی را دنبال کنند.

 

نکته دوم: برای اینکه بتوانید کاربران بیشتری مخصوصا از صفحات اجتماعی مختلفی که قبلا داشتید مثل اینستاگرام، فیسبوک، لاین و … را به کانال تلگرامتان دعوت کنید، محتوای متفاوتی را در کانال تلگرام قرار دهید تا کاربران شما مشتاقانه تر تلگرام شما را فالو کنند. استفاده همزمان از فیلم های کوتاه، تصاویر اینفوگرافیک، صوت های کوتاه و متون مربوط به کسب و کارتان می تواند تاثیر بیشتری روی کاربران بگذارد.

 

۷ روش تبلیغات در تلگرام برای افزایش اعضای کانال

  1. تبلیغ در گروه های مرتبط و تخصصی

برای مثال شاید شما شرکت طراحی وب سایت دارید. جامعه مخاطب شما شرکت ها و یا افرادی هستند که تمایل دارند از طریق سایت بازاریابی داشته باشند ( بازاریابی اینترنتی ). این جامعه هدف شما به نظرتان جامعه هدف چه شرکت های دیگری می تواند باشند؟… مشاوران بازاریابی هم چنین مخاطبانی دارند، بنابراین شما می توانید در گروه های تخصصی و مرتبط با فضای مدیریت و بازاریابی و تبلیغات  داشته باشید. اعضای اینگونه گروه ها کم است اما چون دقیقا در کنار بخشی از مخاطبین هدف خود قرار دارید امکان تماس با شما بیشتر است نسبت به گروهی که راجع به جک و طنز فعالیت می کنند و تعداد اعضای آن ها خیلی خیلی بیشتر است.

 

  1. تبلیغ در کانال های معرفی

یکی از بهترین روش هایی که در ابتدای شروع فعالیت کانال های تلگرام بازخورد خوبی داشت تبلیغات در کانال هایی که مرجع معرفی بقیه کانال ها هستند، بود. بدلیل اینکه امکان جستجوی کانال مورد علاقه در تلگرام برای عموم جامعه امکان پذیر نیست، افراد زیادی در کانال های معرفی عضو می شوند تا از کانال های مختلف مطلع شوند. معمولا ممبر این کانال ها از ۲۰K به بالا باشد نتایج خوبی حاصل می کنید. می توان به introduce@ و IranianChannels@ اشاره کرد که کانال های زیادی را در روز معرفی می کنند و البته برای معرفی و تبلیغ کانال شما، مبالغی را دریافت می کنند. معمولا در این گونه کانال ها برای اینکه پست آخر به مدت زمان خاصی باشید قیمت های بیشتری دریافت می کنند. این روش اوایل کار کانال تلگرام بازخورد خوبی داشت چون امکان جدیدی در تلگرام بود و کاربران مشتقانه تر کانال های مختلف را دنبال می کردند ولی به مرور چون حجم کانال ها بیشتر می شود کاربران خیلی سخت تر در معرض تبلیغات شما قرار می گیرند.

 

  1. تبادل لینک

می توانید بر اساس مخاطبین هدف مشترکی که با کسب و کارهای مختلف دارید با کانال آن ها تبادل لینک داشته باشید. روال کار به این صورت است که تعیین می کنید پست آخر باشید یا نه؟، چه مدت زمانی؟ و از چه ساعتی تبادل را شروع کنید؟ پس از تفاهم در یکی دو دقیقه، عکس و متن تبلیغی را برای یکدیگر می فرستید تا در زمان به تفاهم رسیده تبادل را شروع کنید.

برای تبادل لینک از افراط بیش از حد دوری کنید. با هرکانالی تبادل لینک نداشته باشید چون اگر تبادلات لینک با حوزه های غیر مرتبط با فعالیت کانالتان داشته باشید به اعضای خود بی احترامی کرده اید و به مرور ریزش اعضای کانال خواهید داشت.

 

  1. تبلیغات تلگرام در سایت

اگر سایت فعالی دارید که بازدیدکنندگان خوبی هر روز از سایتتان استفاده می کنند بهتر است در صفحه اصلی سایت، فوتر، صفحه تماس با ما حتما کانال تلگرامتان را معرفی کنید و دلیلی به کاربران بدهید تا عضو کانالتان شوند.

 

  1. تبلیغات تلگرام در ایمیل

اگر با ایمیل مارکتینگ آشنایی دارید و بطور مرتب و هدفمند کمپین های ایمیلی یا خبرنامه دارید حتما در چند ایمیل کانال تلگرام خود را معرفی کنید.

 

  1. تبلیغات تلگرام در اینستاگرام و دیگر صفحات اجتماعی

اگر صفحات اجتماعی مختلفی دارید که کاربران زیادی را جذب کرده اید همین کاربران را به کانال تلگرام خود هدایت کنید و سعی کنید مطالب مختلفی نسبت به بقیه صفحات اجتماعی در کانال خود ارائه کنید. با توجه به اینکه اینستاگرام یکی از رسانه های اجتماعی محبوب است حتما در قسمت معرفی و یا در تصاویر، کانال خود را معرفی کنید.

 

  1. استفاده از @

در همه پست های خود در تلگرام، چه تصویر چه متن، از @ استفاده کنید. این کار باعث می شود تا افرادی که پست های شما را برای دوستان خود share می کنند با کانال شما هم آشنا شوند.

تلگرام مسیر ذهنی

 

نظرات (8)

ارسال دیدگاه

49 − = 46