۹ روش افزایش فالوور اینستاگرام

افزایش فالور اینستاگرام

چندی پیش در مشاوره با مدیر شرکتی، رو به من کرد و گفت ما الان دو ماهه که فعالیت در اینستاگرام را شروع کرده ایم اما فالوور زیادی جذب نکرده ایم در صورتی که رقیب من نزدیک به ده هزار فالوور دارد. در حین نوشتن برنامه ای برای افزایش فالوور اینستاگرام آن شرکت بودم که به ذهنم رسید چند نکته ساده آن را با شما به اشتراک بگذارم.

 

  1. نام اکانت اینستاگرام

همیشه از نام یکسانی در تمامی رسانه های اجتماعی استفاده کنید. اگر سایت دارید حتما نام سایت و اکانت شما باید یکسان باشد. نام اکانت به زبان انگلیسی است و نمی توانید آن را به فارسی بسازید.

 

  1. توضیحات پروفایل اینستاگرام

در قسمت توضیحات پروفایلتان، دلیلی به مخاطبانتان ارائه کنید که چرا شما را باید فالو کنند. باید بگویید که با فالو کردن این صفحه، دقیقا چه چیزی به کاربر می رسد. برای مثال : “با فالو کردن این صفحه با مهارت و تکنیک های مدیریت و MBA آشنا می شوید” حتی در پاره از زمان می توانیم دوره مدیریت MBA یا لندینگ پیج خاصی را معرفی کنیم تا دانلود کنند. یا حتی می توانید به مخاطبانتان دقیقا بگویید که پیج من را فالو کن تا … را دریافت کنی : “این صفحه را فالو کنید تا روزانه و هفتگی با تکنیک های مدیریتی آشنا شوید”

 

  1. لینک دادن اینستاگرام

در اینستاگرام فقط در قسمت پروفایل می توانید یک لینک به سایتتان یا دیگر صفحات اجتماعیتان بدهید. در زیر عکس ها و در تصاویرتان نمیتوانید لینک مستقیم بسازید بنابراین از همین یک لینک پروفایلتان با استراتژی مناسب عمل کنید.

 

  1. عکس پروفایل اینستاگرام

باید عکس پروفایلتان مرتب با کسب و کار شما باشد. سعی کنید هر چند وقت یکبار این عکس را تعویض کنید تا اینستاگرام شما را کاربری فعال تشخیص دهد. بهتر است نهایتا هر یک ماه یکبار عکس پروفایلتان را تعویض کنید.

 

  1. استفاده از هشتگ در اینستاگرام

در زیر تصاویر ارسالیتان حتما از هشتگ ( # ) استفاده کنید. فلسفه استفاده از هشتگ این است که به اینستاگرام می فهمانید که دقیقا این تصویر مربوط به چه موضوعی است و افرادی که به این موضوعات در اینستاگرام علاقه مندند و یا در رابطه با این موضوعات جستجو می کنند شما را به آن ها معرفی می کند. پیشنهاد من این است که از سه تا پنج هشتگ برای هر تصویر استفاده کنید و اگر بیش از این استفاده کنید به گونه ای تصاویرتان را به موضوعات مختلف مربوط می کنید که ارزش تصویر خود را از بین می برید.

 

  1. تصاویر خوب و اصیل

تمام تلاشتان بر این باشد که تصاویر مناسب و عالی مخصوص کسب و کارتان تهیه کنید. از کپی کاری دوری کنید و از تصاویر شوکه کننده برای جذب مخاطبان استفاده کنید. کاربران مشتاق این هستند که تصاویر حیرت انگیز ببینند و با آن ها سرگرم شوند. هرچقدر تصاویر قوی تر و شوکه کننده بسازید کاربران پست های شما را برای یکدیگر share می کنند و یا به یکدیگر معرفی می کنند.

تصاویر در اینستاگرام به ابعاد ۶۴۰*۶۴۰ پیکسل می باشد برای اینکه بتوانید تصاویر با کیفیت خوب تولید کنید لازم است با همین ابعاد تصویر بسازید.

 

  1. توضیحات زیر تصاویر اینستاگرام

بعضی از کاربران علاقه دارند توضیحات بیشتری زیر تصویر ارسالی خود بدهند تا کاملتر منظورشان را برسانند که در واقع فلسفه اینستاگرام را زیر سوال می برند. اینستاگرام محیطی است برای اینکه شما با زبان تصویر صحبت کنید. اگر زیر تصاویر، متنی بنویسید یعنی تصاویر شما خوب و واضح با موضوع هشتگ شده شما مرتبط نیست که مجبور به توضیح آن شده اید. بنابراین در زیر تصاویر خود توضیحی ننویسید و سعی کنید توضیحات را در خود تصویر بنویسید.

 

  1. آدرس اینستاگرام در تصاویر

سعی کنید در تصاویر خود از آیکون اینستاگرام و آدرس اینستاگرامتان استفاده کنید. چون کاربران تصاویری که برایشان جذاب است را برای دوستان و آشنایان خود در محیط های اجتماعی دیگر مثل تلگرام و فیسبوک و … ارسال می کنند. با این کار دوستان آن ها هم راحتتر با پیج ایسنتاگرام شما آشنا می شوند. فرض کنید که شما فروشگاه پوشاک زنانه دارید، خانم ها معمولا لباسی را خوششان بیاد یا خرید کنند تصویرش را برای دوستان خود می فرستند تا نظر بقیه رو بدونن البته این نظرخواهی بیشتر بخاطر این هستش که ذوق دارن و این ذوقشان را می خواهند با بقیه تقسیم کنند. بهتر این روش اینه که تصاویر لباسی که پسندیده اند را از اینستاگرام شما برای بقیه بفرستند و شما هم پیج اینستاگرامتان را در زیر تصویر معرفی کرده اید بدین ترتیب دوستان آن فرد هم علاقه مند به فالو کردن پیج شما می شوند.

 

  1. اشتراک پست های اینستاگرام در فیسبوک و توییتر

امکانی در ایسنتاگرام وجود دارد که شما می توانید هر کدام از تصاویرتان را با فشار دادن دو کلیک به فیسبوک و توییتر و … ارسال کنید بدون اینکه نیازی به این باشد که به اکانت خود در فیسبوک و … وارد شوید. البته خوب نیست که تمامی پست های اینستاگرامی خود را برای دیگر رسانه های اجتماعی فعالتان بفرستید. می دانید دلیلش چیست؟ … چون دلیل خوبی به کاربران فیسبوکی و توییتی نمی دهید که شما را در اینستاگرام هم فالو کنند. برای مثال کانال تلگرام و پیج اینستاگرام مسیر ذهنی فعال است ولی هرکدام محتوای جداگانه ای دارد تا بتوانیم از طریق دو شبکه مختلف با محتوای متفاوت بر کاربران خود تاثیرگذار باشیم.

شاید به این مطالب هم علاقه مند باشید

نظرات (1)

ارسال دیدگاه

− 4 = 5