۲ مقاله در شماره ۹۰ مجله راز

نادر قاهری دو مقاله جذاب با موضوع ” ۷ راز بازاریابی دیجیتالی ” و ” حباب استارتاپی ” در نیمه اول تیر ماه ۹۵ مجله راز منتشر کرد.

۷ راز بازاریابی دیجیتالی (۷Secret Of Digital Marketing):

غول‌های کسب‌وکار، دنیای دیجیتال را پذیرفته‌اند و روزبه‌روز برای بهبود نتایج سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در این بخش انجام می‌دهند اما کماکان بسیاری از کسب‌وکارهای سنتی و کسب‌وکارهای کوچک با بهانه‌های مختلف ازجمله؛ مشتریان من آنلاین نیستند، اینترنت یک مد زودگذر است و …  این فرصت بازار را از دست می‌دهند. در این مقاله سعی بر این است که به بخشی از ضرورت‌های استفاده از فضای آنلاین و دیجیتالی توضیحاتی ارائه شود.

 

  1. با هر بودجه‌ای می‌توان بازاریابی کرد

بسیاری از بخش‌های بازاریابی دیجیتالی مانند وبلاگ نویسی، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیل و حتی بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو (SEO) به‌راحتی در شروع کار در مقیاس کوچک قابل انجام است. هرچقدر رقبای شما کم‌کارتر و ساده‌لوح‌تر در فضای آنلاین حضور داشته باشند فرصت درخشیدن با هزینه‌های پایین‌تر برای شما امکان‌پذیر است. می‌توان سایتی با امکانات معمولی در نظر گرفت و با راهکارهای مناسب دیجیتال مارکتینگ مخاطبان خوبی جذب کرد. شرکتی را در این روزها مشاهده کرده‌ام که فقط از طریق تلگرام روزی ۴۰۰ الی ۵۰۰ تماس تلفنی برای استفاده از خدمات این شرکت را دارند.

برای مطالعه این مقاله به صفحه ۳۲ مجله راز شماره ۹۰ مراجعه نمایید.

 

حباب استارتاپی (BUBBLE STARTUP):

جو کارآفرینی و استارتاپی در این دو سال در کشورمان بسیار شدت گرفته و علاوه بر نمونه‌گیری مدل‌های کسب‌وکار موفق به دنبال نمونه‌گیری دره سیلیکون (Silicon Valley ) هستیم. از نظر همه بزرگان داخلی و خارجی این روحیه کارآفرینی، آینده خوش و هیجان‌انگیزی را برای شکوفایی اقتصاد کشورمان به همراه خواهد داشت و من هم با این موضوع موافق هستم و قصد دارم در این مقاله نکاتی را برای جلوگیری از اشتباهات استارتاپی مطرح کنم.

 

خودتان را فریب ندهید!

موفقیت برخی از رهبران فضای آنلاین همه جوانان مخصوصاً برنامه نویسان را به سمت کارآفرینی اینترنتی میل می‌دهد. در این دو سال گذشته در برنامه‌های متعدد استارتاپی شرکت کردم و در اکثر برنامه‌ها از نمونه موفق اینترنتی دعوت به‌عمل‌آمده بود و مصاحبه عمومی با این افراد انجام می‌شد و به این نتیجه می‌رسیدند که می‌توان در جامعه امروزی اقتصادی ایران به موفقیت رسید. خب این روی زیبای کارآفرینی است که همه نتایج خوب را برای شما بازگو می‌کنند تا شما انگیزه برای حرکت بگیرید. جالب است بدانید که بیش از ۹۰ درصد استارتاپ ها در دره سیلیکون با آن‌همه امکانات و آموزش صحیح شکست می‌خورند و داشتن یک ایده شما را به موفقیت نمی‌رساند. کارآفرینان موفق با داشتن یک ایده به موفقیت و ثروت نمی‌رسند بلکه تلاش و پشتکار شبانه‌روزی آن‌هاست که منتهی به اجرایی شدن ایده و درنهایت موفقیت کارآفرین می‌شود. خون و دل‌ها خورده می‌شود تا یک کسب‌وکار به نتیجه می‌رسد.

برای مطالعه این مقاله به صفحه ۴۴ مجله راز شماره ۹۰ مراجعه نمایید.

 

شاید به این مطالب هم علاقه مند باشید

ارسال دیدگاه

33 − 25 =